رسانه معلم #ترک فعل اجرای برنامه درسی ملی در حوزه تربیت ویادگیری کار وفناوری برای آموزش حداقل یک مهارت و مطالبه صریح سند تحول در این زمینه با اهتمام وخیز معاونت متوسطه متوقف خواهد شد و با کمک همه دستگاه های اجرایی ذی نفع دارای امکانات و تصویب آیین نامه ملی مهارت در هیات دولت به اجرا در خواهد آمد تا دانش آموزان متوسطه پس از کسب مدرک قابل پذیرش در بازار کاروتوانمندی لازم بتواند با خود اتکایی رزق حلال را کسب کنندو در جامعه نقش اقتصادی ایفا کنند ودر بازار کار ایران مشارکت نمایند و هویت خود را با تعاملات حرفه ای رشد دهند امید است هیات دولت حداکثر تا پایان اردیبهشت ماه جاری آیین نامه را مصوب نماید وبه دستگاه ها برای همکاری در سال تحصیلی آینده ابلاغ نماید
مشارکت نخبگانی در تدوین آیین نامه و بستر سازی اجتماعی وساختاری عزم ملی را برای اجرای آیین نامه فراهم می نماید که در این مورد معاونت متوسطه می توانست به شیوه های مختلف مشارکت را عملی می کرد
محمدمهدی کاظمی معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در گفتوگو با پانا با اشاره به آییننامه ملی مهارتآموزی اظهار کرد: «در راستای بحث مهارتآموزی هدفگذاری کردهایم که موضوع مهارتآموزی هم در دوره ابتدایی و هم متوسطه اول و دوم دنبال شود و برنامه مشخصی در راستای فصل هشتم سند تحول که مشارکت همه دستگاهها و نهادها در اجرای سند تحول باید اتفاق بیفتد، نگاشت نهادی تهیه شده و در آییننامه مهارت دانشآموزان خلاصه شده است.»
وی ادامه داد: «این آییننامه در کمیسیونهای دولت مطرح شده و انشالله در روزهای آینده بتوانیم از کمیسیون فرهنگی اجتماعی دولت درخواست کنیم که به صحن هیات دولت بیاید و پس از تصویب آن در امر تقویت آموزشهای فنیوحرفهای تسهیلگری کند. امید است از این طریق کیفیت را در کنار کمیت به آموزشهای فنیوحرفهای بدهیم. اولویت ما کیفیتبخشی به آموزشهای فنیوحرفهای در کنار توسعه کمی آن است.