نگاهی کوتاه به رصد مطبوعات به تورم کالا در آمریکا


رسانه معلم# در گزارش اخیر از یک مرکز اقتصادی جهانی سواد اقتصاد ملت ها را بررسی کردند وخوشبختانه ایران جایگاه مناسبی داشتند گزارشات مانند گزارش زیر می تواند این سواد را افزایش دهد و مرجعیت حکومت را در تنظیم گری تثبیت نماید واز حباب های کاذب جلوگیری نماید این گزارش ازنیورک تایمز است

در کشورتورم مواد غذایی در ماه فوریه به تعدیل ادامه داد و تا حدودی برای مصرف‌کنندگانی که به دلیل قیمت‌های بالاتر در فروشگاه‌های مواد غذایی تحت فشار قرار گرفتند، تسکین یافت.

به طور کلی، قیمت مواد غذایی در طول ماه ثابت بود که نسبت به ژانویه، زمانی که قیمت ها 0.4 درصد افزایش یافت، کاهش داشت.

قیمت خواربارفروشی ها نیز ثابت بود که از 0.4 درصد در ژانویه کاهش داشت. هزینه ناهار خوری بیرون از خانه 0.1 درصد در طول ماه افزایش یافته است که نسبت به 0.5 درصد در ژانویه کاهش یافته است.

در مقایسه با سال گذشته، افزایش قیمت مواد غذایی همچنان کاهش یافته است. هزینه های مواد غذایی در سال منتهی به فوریه 2.2 درصد افزایش یافته است که نسبت به ژانویه 2.6 درصد کاهش یافته است . با این حال، قیمت مواد غذایی همچنان با سرعت بیشتری نسبت به قبل از همه گیری در حال افزایش است.

قیمت میوه ها و سبزیجات در ماه فوریه 0.2 درصد کاهش یافت که نسبت به ژانویه که قیمت ها 0.4 درصد افزایش یافت، کاهش یافت. قیمت گوشت، مرغ و ماهی پس از کاهش 0.2 درصدی در ماه قبل، 0.3 درصد کاهش یافت. قیمت غلات و محصولات نانوایی در ماه فوریه 0.5 درصد افزایش یافت.

قیمت تخم مرغ در ماه فوریه نسبت به ماه قبل 5.8 درصد افزایش یافت. این نسبت به ژانویه، زمانی که قیمت تخم مرغ 3.4 درصد افزایش یافت، بیشتر بود. اقتصاددانان گفتند که افزایش اخیر قیمت تخم مرغ عمدتاً نتیجه شیوع آنفولانزای پرندگان است . شیوع آنفولانزای پرندگان نیز در اوایل سال گذشته به افزایش شدید قیمت تخم مرغ کمک کرد . تاکنون، قیمت تخم مرغ به اندازه آن زمان افزایش نیافته است و همچنان نسبت به سال گذشته 17 درصد کاهش داشته است.

داده های جدید منعکس کننده روند تداوم کاهش تورم مواد غذایی است زیرا هزینه های حمل و نقل و مواد خام در چند ماه گذشته تعدیل شده است. هزینه غذا خوردن در رستوران ها نیز به اندازه قیمت مواد غذایی کاهش نیافته است، زیرا صاحبان مشاغل با فشار بیشتر ناشی از هزینه های نیروی کار بیشتر مواجه هستند.

دیوید اورتگا، اقتصاددان مواد غذایی در دانشگاه ایالتی میشیگان، گفت که تورم مواد غذایی پس از رسیدن به 11.4 درصد در آگوست 2022 “در مسیر درستی حرکت می کند” . اگرچه قیمت مواد غذایی اکنون با سرعت کمتری در حال افزایش است، اما او گفت که مصرف کنندگان همچنان با مشکل مواجه هستند. برای مقابله با اثر تجمعی تورم در چند سال گذشته.

آقای اورتگا گفت : «قیمت مواد غذایی تقریباً 25 درصد گرانتر از چهار سال پیش است. “این به مصرف کنندگان آسیب وارد می کند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *