سطوح ادراکی و رویکردی پور ثانی برای معاونت پرورشی

رسانه معلم #معاون پرورش جدید اولین مصاحبه در باره فعالیت های پرورشی وتحلیل آن را انجام داد غالبا مدیران فعالیت پرورش را معطوف به هدف ترسیم نمی کننند ولی از فعالیت های پرورشی می توان اهداف با مهندسی معکوس استخراج کرد که جمع آوری داده ها در کشور ما از درون مصاحبه های افراد باید صورت گیرد وداده های دسترسی نداریم

گزارش روابط عمومی و امور بین الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در این نشست اظهار کرد: یکی از موارد مورد تاکید وزیر آموزش و پرورش بحث هم‌افزایی با ظرفیت‌های بیرونی آموزش و پرورش است. دانش‌‌آموز متعلق به وزارت آموزش و پرورش نیست بلکه متعلق به نظام جمهوری اسلامی است. اعتقاد داریم این امانت را زمانی می‌توانیم به حق خودش برسانیم که همه پای کار تربیت باشند.

همه باید پای کار تربیت باشند

حجت‌الاسلام پورثانی اضافه کرد: امروز اگر دنبال این هستیم که دانش‌آموز تراز انقلاب اسلامی را تربیت کنیم و آینده خوبی را برای میهن عزیزمان ترسیم کنیم لازمه آن این است که همه پای کار بیایند.

وی تصریح کرد: دکترین آموزش و پرورش در وضعیت کنونی سند تحول بنیادین است و نقش همه را برای دانش‌آموزان مشخص کرده است. این سند دانش‌آموزان را دانش‌آموزان تمام‌ساحتی و محور را مدرسه معرفی کرده است. این سند می‌گوید در فضای غیررسمی و اختیاری و فرهنگی و هنری و در فضای زیبایی‌شناختی، دانش‌‌آموزان رشد بیشتری خواهند کرد. امروز اگر دانش‌آموزی با اجبار در کلاس درس حاضر می‌شود با اختیار در فعالیت هنری شرکت می‌کند. هنر رساترین و سریع‌ترین ابزار برای انتقال مفهوم است و اگر میخواهیم دانش‌آموزی تربیت کنیم که پیام را زود دریافت کند باید بیشتر همت کنیم.

سرود یک بستر کامل تربیتی است

وی با بیان اینکه سرود به عنوان یک بستر کامل تربیتی امروز مورد غفلت واقع شده است، گفت: حضرت آقا می‌فرمایند سرود ظرفیت زیادی برای تربیت دارد. مربی پرورشی تراز کسی است که بتواند از این ابزارها برای رشد دانش‌آموز استفاده کند. دانش‌‌آموز ساعت‌ها در کلاس سر سفره معلم نشسته است اما بستر پرورشی یک بستر متفاوت است و سرود تجلی کار یک مربی تربیتی در مدرسه است. امروز ما در وزارت آموزش و پرورش از ظرفیت سرود برای کار تربیتی بسیار می‌توانیم استفاده کنیم.

حجت‌الاسلام پورثانی در ادامه افزود: اقدامات خوبی هم انجام شده است و سرودهای زیادی از ابتدای سال تدارک دیده شده است. صحنه‌هایی را دیدیم که ما را برای ادامه کار ترغیب کرده است. ما می‌بینیم که به خوبی این مفاهیم معنوی را بچه‌ها در سرود استفاده می‌کنند

راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی‌ گروه‌های سرود بود

وی با تاکید بر اینکه راهپیمایی ۲۲ بهمن تجلی این گروه‌های سرود بود، گفت: در مسیر راهپیمایی غیر از غرفه‌های وزارت آموزش و پرورش، در بقیه غرفه‌ها هم گروه‌های سرود دانش‌آموزی اجرا داشتند. فقط در یک فراخوان ۲۶۴ گروه سرود در تهران برای همکاری اعلام آمادگی کردند.

شرکت دو میلیون و پانصد هزار دانش‌آموز در جشنواره امید فردا در سال گذشته

حجت‌الاسلام پورثانی با بیان اینکه امسال بخش سرود هم به جشنواره فجر اضافه شده است، گفت: امسال سیزدهمین جشنواره سرود رضوی است و البته دومین دوره‌ای است که وزارت به طور جدی ورود کرده است. امسال سال دوم است که وزارت ورود کرده است. ما جشنواره بزرگی به نام امید فردا داریم که در بیش از ۸۰ رشته دانش‌آموزان در آن شرکت می‌کنند که سال گذشته ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار دانش‌‌آموز در آن شرکت کردند و بزرگترین رویداد فرهنگی هنری است.

اختتامیه جشنواره سرود رضوی در مشهد برگزار می‌شود

معاون پرورشی و فرهنگی با بیان اینکه امسال جشنواره «ماها» در مدارس برگزار شد و دانش‌آموزان به خلق اثر هنری پرداختند، گفت: جشنواره سرود رضوی در سه بخش انجام خواهد شد و ما اصرار کردیم که امسال جشنواره در مشهد مقدس برگزار شود و ما تمام تلاش خود را برای میزبانی انجام می‌دهیم.

«تربیت» محور تمام فعالیت‌های وزارت آموزش و پرورش

وی تصریح کرد: ما در آموزش و پرورش فقط یک کلمه داریم و بس و آن هم «تربیت» است. در سراسر سند یک کلمه تربیت ذکر شده است. چون اگر کار تربیتی در مدرسه انجام شود حتما کار آموزشی هم انجام می‌شود. قرار است در جشنواره سرود دانش‌‌آموزی کار تربیتی انجام دهیم و ما باید استفاده لازم را ببریم و انشالله استقبال خوبی مثل پارسال که ۳۶ هزار نفر مشارکت کردند خواهیم داشت و انتظار داریم این عدد برای دوره سیزدهم بیشتر شود.

حجت‌الاسلام پورثانی با اشاره به اینکه باید به این سمت برویم که در تولید محتواهای دانش‌‌آموزی اقدام بسیار خوبی را رقم بزنند، گفت: فیلمی که اخیرا دوستان کانون با عنوان بچه زرنگ اکران کردند و ما باید از این بسترهای مختلف برای آموزش و کار تربیتی استفاده کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *