بعضی ها در انتخابات به جای هم افزایی به دنبال من افزایی هستند

رسانه معلم

مهندسي تقنين
محمدكاظم انبارلويي
1- ايام انتخابات يك كليدواژه از سوي برخي مطرح مي‌شود كه ذهن انتخاب‌كنندگان و انتخاب‌شوندگان را مديريت كند.
«مهندسي انتخابات» يك كليدواژه است. افرادي پشت اين كليدواژه مي‌نشينند تا اهداف خود را دنبال كنند.
مهندسي انتخابات در قبل از انقلاب در سفارت روس، انگليس، آمريكا و فرانسه صورت مي‌گرفت. هدف اصلي آنها تضمين منافع استكبار جهاني در مهمترين مركز تصميم‌گيري كشور و حوزه تقنين بود.
بعد از انقلاب امكان اين مهندسي از بين رفت. چراكه ديگر اين امكان نبود فهرست‌هايي كه از سفارتخانه‌هاي ياد شده بيرون مي‌‌آيد مورد قبول مردم ، مجريان و ناظران انتخابات باشد.
اين جماعت، كل پروژه را بردند در رسانه‌هاي غرب براي مديريت ذهن انتخاب‌كنندگان! اين رويكرد خطرناكتر و پيچيده‌تر از اوقاتي بود كه سفارتخانه‌ها فهرست مي‌دادند.
2- انقلاب اسلامي كه پيروز شد مردم براي اين‌كه جلوي سوزن‌باني دشمن در تضمين منافع نامشروع غرب را بگيرند براي صيانت از جمهوريت نظام، نهاد شوراي نگهبان را در قانون اساسي به عنوان يك ركن حياتي قرار دادند. اين‌كه اين نهاد همواره در هر انتخابات به عنوان يك «سيبل ثابت» مورد حمله براي مهندسي انتخابات قرار مي‌گيرد، يك راز نيست يك ترفند از پيش لو رفته است.
3- مهندسي انتخابات فقط به اقداماتي قبل از انتخابات برنمي‌گردد ، بلكه در حين برگزاري و پس از اعلام نتايج حتي در تمامي دوره استقرار نهادهاي انتخابي مثل رياست جمهوري، مجلس شوراي اسلامي، مجلس خبرگان و شوراهاي اسلامي تداوم دارد

ن سوزن باني از طريق سرويس‌هاي اطلاعاتي و امنيتي دشمن در خفا و از طريق رسانه آنها آشكارا پيگيري مي‌شود.
4- هدف مهندسي انتخابات، مهندسي «تقنين» است. دشمن نمي‌خواهد مجلس شوراي اسلامي براي حل مشكلات مردم و «نظام مسائل» كشور ورود كند. منتخبين را به بيراهه مي‌برد و آنها را به روزمرگي مي‌كشاند. اين پروژه در قالب يك جنگ تمام‌عيار شناختي و رواني عملياتي مي شود.
5- انتخابات پيش رو از نظرگاه تحولات بزرگي كه در ايران و غرب آسيا و جهان دارد صورت مي‌گيرد، فوق‌العاده مهم است. بايد ديد دشمن همزمان با بمباران‌هاي وحشتناك مناطق مسكوني ، بيمارستان‌ها ، اماكن عمومي ، تجمعات مردمي ، نسل‌كشي و جنايات جنگي كدام مناطق در داخل را زير بمباران كلمات فريب‌آميز و دروغ‌آلود خود گرفته است.
ممكن است برخي از روي غفلت يا جهل دشمن را در اين هجوم براي مهندسي انتخابات و مهندسي تقنين همراهي كنند.
براي گريز از همنوايي با دشمن فقط نياز به يك مقدار هوشمندي سياسي است.
6- مجلس كنوني به روايت رهبري معظم انقلاب، يك مجلس انقلابي با كارنامه نسبي موفق بوده است. اين مجلس محصول ائتلاف جبهه نيروهاي انقلاب بوده است. اين جبهه با ارزيابي نقاط ضعف و قوت و با يك ديدگاه تحولي دست‌اندركار تكميل فهرست خود در تهران و شهرستان‌ها است.
كساني‌كه به جاي «هم‌افزايي» در مسير «من‌افزايي» در اين دوره سلوك سياسي خود را تنظيم كرده‌اند در تكميل و مشروعيت اين فهرست اخلال مي‌كنند. اين اخلال، آنها را به همنوايي و هم‌صدايي با رقيب اصلي و گاهي با دشمنان جمهوريت نظام در داخل و خارج كشانده است. اين رويكرد اقتدار ملي را تضعيف ، سطح مشاركت و رقابت واقعي را فرومي‌كاهد و سلامت انتخابات را نيز تهديد مي‌كند.
7- براي جلوگيري از مهندسي انتخابات و مهندسي تقنين توسط دشمن، بايد كساني كه از سوي جبهه انقلاب به مجلس راه مي‌يابند سه ويژگي داشته باشند.
الف- مهارت هاي علمي ، فني و كاربلدي نيازهاي كميسيون‌هاي تخصصي مجلس را داشته باشند.
ب- در نگاه به حل مسائل كشور ، اشتراك فكري و ذهني داشته باشند.
ج- به مديريت و رهبري كسي كه مي‌خواهد يافته‌هاي كميسيون‌ها با رأي صحيح نه رأي سبك و با عقل جمعي به سرانجام برساند احترام بگذارند و آن را ياري كنند.
8- براي رسيدن به مرزهاي انتخابات سالم و تقنين در چارچوب‌هاي اسلامي و الهي بايد جلوي مهندسي انتخابات توسط دشمن را گرفت. سر فهرست‌ها در شهرهاي بزرگ و به‌ويژه در تهران به ما مي‌گويد چه كسي يا كساني مي توانند به دقت‌ها و مهارت مورد اشاره در بند هفتم همين مقاله عمل كنند و مجلس را از خطر نفوذ و مهندسي تقنين توسط دشمن دور كنند.
اگر كساني كه به مجلس راه مي‌يابند ، دشمن‌شناس، پاكدست ، عادل، عالم، ضدفساد و باتقوا باشند مي‌توانند جلوي مهندسي انتخابات و مهندسي تقنين توسط اغيار را بگيرند.خروجي مهندسي تقنين از سوي نيروهاي جبهه انقلاب بايد متضمن امنيت ملي، اقتدار ملي و رفاه ملي باشد والا دشمن در اين دوره از انتخابات بازي جديدي تعريف كرده كه هر سه حوزه ياد شده را مورد تهديد قرار دهد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *