اجرای نظام دوری در سال آینده با دو رویکرد ارتقائی و ترمیمی

 رسانه معلم #نظام دوری که یکی از سیاستگذاری های صریح سند تحول بنیادین است تجربه در کشور های دیگر به صورت طولانی دارد ود رکشور ما در دولت اصول گرا با اجرایی ۱۰ تا ۲۰ درصد مدارس تجربه انباشته دارد ودر سال جاری نیز به صورت محدود در بعضی از مدارس در حال اجرا است امید است مدیران برای سال جاری داده ها را طبقه بندی نمایند که بتوان از آن چشم اندازی استنباط کرد وبا تحلیل آن زیر ساخت های لازم را فراهم کنند

مزایای این دوره مشخص است ولی معایب آن عدم سبک روانی گوناگون و انگیزشی ومهارت های یک معلم در طول سه سال تحصیلی است وتفاوت های معنادار توانمندی معلمان که گاهی آسیب جدی به دانش آموز در طول سه سال وارد می کند به طوری که جبران امکان پذیر نخواهد بود یقینا این شیوه احتیاج به نظارت وحمایت مستمر از معلم وخانواده ورشد دانش آموزدارد

رسانه معلم به نقل ازگزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی حمید طریفی حسینی، معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش در جلسه با معاونین آموزش ابتدایی نواحی هفتگانه مشهد و قطب شهید کاوه، ضمن تشریح ابعاد نظام دوری به عنوان یکی از اولویت های اجرایی سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در دوره ابتدایی استقرار نظام دوری را گامی اساسی در جهت ارتقای کیفیت آموزش در دوره اول ابتدايی دانست.


طریفی حسینی با اشاره به بسترسازی صورت گرفته برای اجرای راهکار ۸-۲۱ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبنی بر استقرار «نظام دوری» برای ساماندهی معلمان در سه پایه دوره اول ابتدایی و اجرای آزمایشی آن در حدود ۶۴۰ کلاس در سال تحصیلی جاری، اجرای این راهکار را گامی در جهت ارتقای کیفیت آموزشی در دوره اول ابتدایی و مهمترین رکن تحقق این راهکار را توانمندسازی معلمان برای ایفای نقش مربی گری برای دانش آموزان اعلام نمود.


معاون آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش، در ادامه به دیگر اهداف استقرار نظام دوری در دوره اول ابتدایی اشاره و خاطرنشان کرد: نظام دوری علاوه بر اینکه فرصتی برای رشد و ارتقای صلاحیت های حرفه ای معلمان است فرصتی برای شناخت خوب و جامع استعدادها و ظرفیت ها و نیازها و مشکلات دانش آموزان توسط معلم نیز می باشد و معلمان در طول سه سال همراهی با دانش آموزان با دو رویکرد ارتقایی و ترمیمی می توانند زمینه کشف و شکوفایی استعدادها و حل مسائل و مشکلات دانش آموزان و عرصه آفرینی یاددهی-یادگیری برای تحقق تربیت تمام ساحتی را فراهم کنند.


طریفی حسینی در پایان از برنامه ریزی لازم برای سازماندهی بخشی از معلمان دوره اول ابتدایی به شیوه نظام دوری برای سال تحصیلی آینده و استفاده از ظرفیت گروه های آموزشی استان ها و مناطق برای آموزش و توانمندسازی معلمان خبر داد و از مدیران مدارس ابتدایی خواست تا برای استقرار این نظام در مدارس دوره اول ابتدایی در مهر ماه ۱۴۰۳ از هم اکنون هماهنگی ها و تمهیدات لازم را اتخاذ نمایند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *