تفاوت زیادی در واکنش ها به آنچه در غزه اتفاق می افتد وجود دارد

تفاوت زیادی در واکنش ها به آنچه در غزه اتفاق می افتد وجود دارد.

به نقل از رای الیوم

در حالی که برخی آنچه را که در حال رخ دادن است برای فلسطین به دلیل تعداد زیاد شهدا و ویرانی که همه چیز را ویران کرده و آن را مانند آوار کرده است، ضایعه بزرگی می دانند، برخی دیگر تأیید می کنند که مردان مقاومت در حال نوشتن تاریخ جدیدی هستند که مملو از غرور و غرور است.

عباس منصور، نویسنده مصری، به رای الیوم گفت که آنچه اکنون در حال رخ دادن است، ویژگی بشردوستانه دارد و همه ادیان دارای بخش واحدی از بشریت هستند.

منصور با تمجید از دستگاه رسانه ای مقاومت فلسطین خاطرنشان کرد: این دستگاه به سطح بالایی از آگاهی رسیده است و هیچ بیانیه توهین آمیزی به هیچکس، هر که باشد، صادر نکرده است.

منصور آنچه را که اکنون در غزه اتفاق می‌افتد، به‌عنوان یک فتح آشکار توصیف می‌کند که باعث انقلابی در برداشت‌ها، از جمله شناخت مردم اروپا از اسرائیل آن‌گونه که واقعاً هست، خواهد شد.

وی ادامه می‌دهد: «شهروند اروپایی اکنون نمی‌تواند مالیاتی بدهد که برای کشتار مردم باشد، این سلاح‌هایی که از آمریکا و اروپا می‌آید را شهروندانی می‌پردازند که در خیابان‌های آمریکا و اروپا شورش می‌کنند».

او می گوید که قیام آنها دو چهره دارد: یک چهره انسان دوستانه و یک چهره عملگرا.

وی ادامه می دهد: من دوستانی در آمریکا دارم که به من اطلاع می دهند که اکنون یک جنبش قوی وجود دارد که خواستار خودداری از پرداخت مالیات به دولت آمریکا است.

وی نتیجه گیری می کند که ما در آستانه یک دوره جدید هستیم و تاکید می کند که آنچه در حال رخ دادن است یک فاجعه برای اسرائیل و کل پروژه استعماری است.

مواضع کشورهای عربی در قبال غزه

در زمینه غزه، عمار علی حسن، محقق و نویسنده، گفت: ما نباید مواضع کشورهای عربی در مورد غزه را بر اساس آنچه توسط خبرگزاری های به دستور مقامات پخش می شود قضاوت کنیم.

وی افزود: یک نظرسنجی وجود دارد که تأیید می کند که 96 درصد سعودی ها از مردم فلسطین حمایت می کنند و نشان می دهد که این موضوع بدون استثنا در مورد بقیه کشورهای عربی نیز صدق می کند، همانطور که مردم آنها در شوراهای خود غیر از آنچه دولت هایشان اعلام می کنند، می گویند. اما آنها می ترسند در مورد آن صحبت کنند.

مقاومت فلسطین

منتقد دکتر محمد عبدالباسط عید آن را صریح و بدون ابهام اعلام می کند: “هیچ دلیلی عادلانه تر از آرمان ما نیست و هیچ کاری بزرگتر از مبارزه برای آن نیست.”

او می افزاید که محاسبه نه تعداد کشته شدگان است، با وجود وسعت آن، و نه تعداد خانه های ویران شده، و این نشان می دهد که محاسبه همیشه و همیشه این است که تسلیم دشمن نشوید، ذلت را نپذیرید و شما را منحل نکنید. با آرزوهای مستبدان و عادی سازان.

وی می‌گوید آنچه مقاومت شریف در تحقیر دشمن، افشای جهانی و استواری افسانه‌ای خود در برابر قدرتمندترین اتحاد غربی انجام داد، علیرغم محاصره دو دهه آن، همه این‌ها و غیره نه تنها ما را سربلند می‌کند، بلکه دوباره زنده می‌کند. به توانایی ما برای آزادسازی سرزمین و مهمتر از همه، آزادی اراده امیدوار باشید.

عید خاطرنشان می کند که همه گزارش های غربی از محبوبیت روزافزون مقاومت صحبت می کنند و این بدان معناست که مردم با وجود بهای سنگینی که می پردازند، مقصد آن را می دانند و – با قطعیت – متوجه می شوند که امیدشان به این جوانانی است که به آن ایمان داشتند. پروردگارشان و کشورشان.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *