در سند تحول بنیادین، خواسته شده که روحیه جهادی، جهادگری، ایثارگری، ازخودگذشتگی، وطن‌دوستی و کمک به دیگران در دانش‌آموزان نهادینه شود

وزیر آموزش و پرورش گفت در سند تحول بنیادین، خواسته شده که روحیه جهادی، جهادگری، ایثارگری، ازخودگذشتگی، وطن‌دوستی و کمک به دیگران در دانش‌آموزان نهادینه شود که یکی از مصادیق آن شاداب‌سازی مدارس است که در قالب طرح شهیدعجمیان توسط خود معلمان، دانش‌آموزان و اولیا انجام شده است.

رضامراد صحرایی در حاشیه مراسم رونمایی از اقدامات صورت‌گرفته در طرح شهید عجمیان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: طرح شهید عجمیان، کار جهادی بود و حاوی پیام مهمی است که اگر از ما دانش‌آموزی یا دانشجویی، شهید می‌گیرند، برکت خون آن شهید در تمام دانش‌آموزان و دانشجویان ما تکثیر می‌شود و یک مکتب می‌سازیم. بنابراین شهید و شهادت در فرهنگ ما عظمتی دارد که بنیان کفر را از ریشه برخواهد کَند.

وی با بیان اینکه در این طرح به یاد شهید عجمیان که یک روستازاده کارگر بود و پدر ایشان هم در همین پیشه فعالیت می‌کرد، شاداب‌سازی 100 هزار کلاس درس را شروع کردیم، خاطرنشان کرد: به فضل الهی بیش از 68 هزار کلاس درس تاکنون شاداب‌سازی شدند و تعمیرات آن‌ها انجام شد و مابقی هم در دست اقدام است. قریب به 600 هزار کلاس درس داریم اما همه کلاس‌ها در وضعیت نامطلوب نیستند و بیش از نیمی از مدارس که نوساز هستند، نیازی به شاداب‌سازی ندارند چون نو هستند و به کمک خیرین به‌صورت دائم به آن‌ها توجه می‌شود و ان‌شاءالله در گام دوم طرح شهید عجمیان که به زودی سند آن در قرارگاه جهادی عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر با کمک دستگاه‌های مختلف از جمله بنیاد برکت، بنیاد احسان، سازمان نوسازی مدارس، ستاد توانمندسازی 2020 محله وزارت کشور و سایر نهادها و به‌خصوص بسیج دانش‌آموزی و دانشجویی آماده خواهد شد، رویکرد جدید خواهیم داشت.

صحرایی افزود: تمام این 100 هزار کلاس درس در مدارس دولتی مناطق کمتربرخوردار بوده است. اولویت همچنان مدارس دولتی و سپس کارهای دیگر است و یک نمونه از تقویت مدارس دولتی همین اجرای طرح شهید عجمیان است که معلمان و مدیران با کمک دانش‌آموزان، کار جهادی انجام داده و محیط مدرسه را محیطی شاداب برای بچه‌ها کرده‌اند. یادگیری در محیط شاداب بهتر رخ می‌دهد و تربیت هم آسان‌تر خواهد بود.

وزیر آموزش و پرورش در خصوص اینکه تحول جهادی نیازمند تفکر جهادی است، گفت: در سند تحول بنیادین از ما خواسته شده که روحیه جهادی، جهادگری و ایثارگری، ازخودگذشتگی و وطن‌دوستی و کمک به دیگران را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم که یکی از مصادیق آن شاداب‌سازی مدارس است که توسط خود معلمان، دانش‌آموزان و اولیا انجام شده است.

وی با بیان اینکه در کشور نیاز به تقویت این روحیه داریم، اظهار کرد: روحیه جهادی هم در سنت و تاریخ و هم در فرهنگ و دین ماست اما این روزها جهان به سمتی می‌رود که حفظ این روحیه‌ها کار دشواری است و باید آن را با اتفاقات و جریانی که در پیش روی ماست دنبال کنیم و روحیه جهادگری که همان فداکاری و ایثار و یک سنت حسنه انسانی است را در دانش‌آموزان نهادینه کنیم.

صحرایی با اشاره به راهپیمایی 13 آبان خاطرنشان کرد: فردا (13 آبان) روز دانش‌آموزان است. دانش‌آموزان ما در یک ماه اخیر بعد از «طوفان الاقصی» چندین پویش برگزار کرده‌اند. طوفان آب را به راه انداختند و نسل طوفان، شروع به کار کرد و پویش «فریاد عروسک‌ها» را در کشور به راه انداخت و فردا دانش‌آموزان در بسیاری از شهرهای کشور با عروسک‌هایشان به راهپیمایی خواهند آمد تا فریاد آن‌ها را بر سر ظالمان بکشند.

وی افزود: دانش‌آموزان فردا با خانواده‌های خود در راهپیمایی 13 آبان شرکت خواهند کرد. اطمینان دارم همانطور که سال گذشته، یک 13 آبان بسیار متفاوت در شرایطی رقم زده شد که مستکبران فکر می‌کردند که ایران در حال تضعیف است، امسال هم جهان شاهد یک خروش عظیم دیگر از ملت همیشه در صحنه ایران اسلامی خواهد بود.

صحرایی تاکید کرد: امسال نشان داده خواهد شد که این نسل، یک نسل آرمانی است و آماده یک انقلاب جهانی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *