معارفه رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور

وزیر آموزش و پرورش در آیین معارفه رییس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور تاکید کرد:
مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ایرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشند
به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ رضا مراد صحرایی، در آیین معارفه سید محمد طباطبایی رئیس مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور و تکریم ابوالفضل کمالی سرپرست این مرکز؛ اظهار داشت: امری که ما را با کشورهای دیگر متمایز می‌کند، فرهنگ و تمدن ما است؛ سرمایه فرهنگ و تمدن ما بسیار ارزشمند است و ما باید به خوبی از آن در جهت پیشرفت استفاده کنیم.

صحرایی با بیان اینکه در تحلیل‌های آینده قدرت، گفته می‌شود کشورهایی در آینده، قدرت بیشتر خواهند داشت که توانایی و قابلیت بهره‌گیری از نخبگان و دستاوردهای فرهنگی‌شان را داشته باشند، تصریح کرد: باید دیپلماسی فعال و نخبگانی محور فعالیت‌های مرکز امور بین الملل شود.

وزیر آموزش و پرورش در ادامه به تبیین انتظارات در مرکز امور بین الملل و مدرس خارج از کشور پرداخت و افزود: در این دوره جدید توقع بسیاری از این مرکز می‌رود که عدم روزمرگی؛ بروز بودن؛ ضرورت بین المللی شدن مدارس و کتاب‌ها و بهره گیری از افراد خبره حوزه دیپلماسی، فرهنگی، علمی، ورزشی و …در قالب هیات اندیشه‌ورز از آن جمله است.

صحرایی با بیان اینکه مرکز امور بین الملل و مدارس خارج از کشور باید مرکز انتشار فرهنگ، تمدن ايرانی اسلامی و ترویج زبان فارسی باشد، تاکید کرد: مدارس ما در خارج از کشور باید به مرکز ترویج زبان فارسی در دنیا تبدیل شوند.

گفتی است سید محمد طباطبایی، در رزومه کاری خود سابقه رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی؛ معاون سازمان ملی پرورش استعدادهای درخشان؛ مدیرکل دفتر ارتقاء حرفه‌ای فرهنگیان؛ رئیس آموزش و پرورش منطقه ۹ شهر تهران؛ مدیر مجتمع آموزشی مدارس کشور کویت؛ مدرس دانشگاه و معلم نمونه استانی را دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *