ارتباط بین معلمان و مولفان

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ارتباط میان دبیران و معلمان و کسانی که در کف میدان هستند با مولفان و سازمان پژوهش را برای رفع نواقض و چالش‌ها بااهمیت توصیف کرد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی، نشست تخصصی دبیرخانه‌های راهبری و کیفیت‌بخشی به فرآیند آموزش دوره اول متوسطه با حضور علی لطیفی ریاست سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی و جمعی از اعضای دبیرخانه‌های سراسر کشور، در مدرسه دارالفنون برگزار شد.

ریاست سازمان پژوهش در ابتدای این نشست با اشاره به اهمیت تعامل ‌بین سازمان پژوهش و مجموعه‌های اجرا گفت: تعامل مجموعه برنامه‌‌‌‌ریز وزارت آموزش و پرورش با مجموعه اجرا یکی از ضرورت‌های جدی اصلاح برنامه درسی و محتوا در دوره فعلی است. سازمان پژوهش به جهت تحمیل برخی از فرایندها و فعالیت‌ها در تعدادی از سطوح، از معاونت‌های آموزشی و عرصه اجرا، دور بوده است، به همین دلیل یکی از سیاست‌ها و برنامه‌های سازمان توجه حداکثری به این مطلب و ارتباط‌گیری با معاونت‌ها است.

لطیفی ادامه داد: البته این به معنا نیست که ما ضعف‌ها و اشکالاتی که وجود دارد را نمی‌پذیریم؛ زیرا در کار انسانی همواره احتمال نقص وجود دارد اما این اصلاح نقص، همدلی و همراهی می‌طلبد و هم‌دلی اولین گام اصلاح نقص است. بنده بارها برای کتاب و درس تفکر به معاونت ابتدایی تالیف و سایر معاونت‌های مربوطه مراجعه داشته‌ام و پیشنهاد داده‌ام که با مدیران کل ارتباط بگیریم تا بتوانیم کاری برای این کتاب تفکر و پژوهش انجام دهیم و سعی ما این است که این اتفاق و این تعامل بیشتر اتفاق بیفتد.

رئیس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی ضمن بیان این مطلب که در این سازمان دغدغه‌مندانی از جنس خود معلمان و دبیران حضور دارند، گفت: برخی چالش‌ها در گذشته پشت سر گذاشته شده است تا به این نقطه برسیم به عنوان مثال در دوره‌ای در مورد رمزینه‌ها این دیدگاه وجود داشت که ما چطور می‌توانیم وارد تولید حجم انبوهی از محتوا یا حتی ممیزی محتوا شویم. در دوره پس از آن نیز برخی از گروه‌ها دنبال آن بودند که ما هم از جهت کیفی و هم از جهت کمی از رمزینه‌ها راضی نیستیم و حتی برخی دیگر به دنبال محتوایی بودند که بتواند حداقل‌ترین مفهوم را به صورت نسبی از محتوای کتاب منتقل کند اما امروز پذیرفته شده است که رمزینه‌های سریع‌ پاسخ اهمیت بسیاری دارد و روی آن باید تمرکز شود.

معاون وزیر آموزش و پرورش افزود: نقص‌ها و چالش‌های آینده را نیز باید با همدلی و همراهی شناسایی کرد و با ارائه نکات موثر به جمع‌بندی برسیم و رفع کنیم و ارتباط میان دبیران و معلمان و کسانی که در کف میدان هستند با مولفان و سازمان پژوهش نقش به‌سزایی در رسیدن به این مهم، دارد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *