ضرورت تبیین هنرمندانه ارزشهای دفاع مقدس در مدارس / بیانیه کانون تربیت اسلامی بمناسبت آغاز سال تحصیلی

بهار علم و تربیت ، تعلیم و تعلّم با آغاز سال تحصیلی ۱۴۰۲/۱۴۰۳ از کودکستان تا دبیرستان فضای جامعه را با شمیم شور و نشاط ، تلاش و همدلی عطر آگین می نماید تا ایران اسلامی حرکت خود را با پیشرانی معلم در شکوفایی استعدادهای دانش آموزان برای رسیدن به قله ها ادامه دهد که امام قافله ، رهبری معظم انقلاب فرمودند :
« ما فصل مشعشعی را حرکت کرده ایم ….. به قله ها نزدیک شده ایم….. امروز روز خسته شدن نیست روز امید است .» ۱۴۰۲/۶/۹
کانون تربیت اسلامی به بخشی از رسالت مدرسه و کلاس ، صف و ستاد در این حرکت انقلاب اسلامی تا فتح قله ها اشاره می کند تا با همت مدیران و جهاد کبیر معلمان و خود سازی و جامعه پردازی دانش آموزان صبح ظهور آشکار شود .
۱_ تحولات جهانی در عرصه سیاسی با استقلال خواهی کشورهای آفریقایی از سیطره اروپا و ناامیدی کشورهای خلیج فارس از پدر خواندگی آمریکا حقانیت موضع سیاسی ایران اسلامی را آشکار کرد و در عرصه اقتصادی و سیاسی گروه بریکس و سازمان شانگهای؛ نفوذ آمریکا و ناتو را در منطقه و جهان بی ثبات نموده است و جایگاه ایران اسلامی در همه عرصه‌های مذکور همراه با مدیریت همراه با مدیریت متعهدانه دولت سیزدهم سبب عضویت ایران در سازمانهایبریکس* و شانگهای شده است . در این شرایط آموزش و پرورش جمهوری اسلامی ، رهبری جهانی آموزشی دنیای غرب با رویکرد جهانی سازی ۲۰۳۰ را به چالش کشیده است انتظار می رود نقشه راهی برای حضور فعال در آینده جهان از جمله آیسسکو و جنبش عدم تعهد برای تربیت مبتنی بر توحید ترسیم نماید و نوید بخش رهایی نوجوانان و جوانان از ظلم ، تبعیض ، استعمار و استثمار دنیای سرمایه داری باشد .
۲_ از اهتمام دولت سیزدهم در توسعه ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و جذب دانشجو _ معلم و هیات علمی قدردانی می‌نماییم ، برنامه ریزی مناسب ، اساتید توانمند ، فضای آموزشی متنوع ، مواد آموزشی غنی ، ارزشیابی به مثابه یادگیری ، نظارت و مدیریت هوشمند لازمه تربیت معلم در تراز انقلاب اسلامی است و ضمن ارتقاء منزلت اساتید متعهد به ایران و اسلام ، طرد اساتید مخالف اقتدار ایران ، اسلام ، استقلال و پیشرفت آن ضرورتی اجتناب ناپذیر است .
۳_ رتبه بندی معلمان در دولت سیزدهم پس از یک دهه توقف اجرا شد و بر اساس گزارشات رسمی میانگین دریافتی معلمان ۲۶ درصد افزایش یافت و با یک تلاش شبانه روزی مدارک نزدیک به یک میلیون نفر ارزیابی شد . کانون تربیت اسلامی ضمن عرض خسته نباشید به همه مجریان از مدرسه تا وزراتخانه از هیات دولت تا مجلس شورای اسلامی ، برنامه ریزی عالمانه و مجاهدانه برای اجرای ظرفیت های قانونی رتبه بندی در تحقق سند تحول بنیادین در روز آمد سازی معلمان و ارتقای شایستگی های تربیتی و تخصصی در طول سال تحصیلی پیش رو را لازم می‌داند .
۴_ تدبیر کمیسیون تلفیق مجلس در پیش بینی ۱۵ درصد از اعتبار جاری کشور برای آموزش و پرورش را در برنامه هفتم توسعه گامی مناسب برای جبران اقتصاد آموزش و پرورش ، معیشت و رفاه و منزلت اجتماعی معلمان می دانیم .
کانون تربیت اسلامی از سران قوا درخواست می نماید یک بار برای همیشه با تامین منابع مالی پایدار ، اقتصاد آموزش و پرورش را بهبود بخشیده و توسعه مدرسه زندگی ، صیانت و ارتقای منزلت اجتماعی معلمان و دستیابی به آموزش برتر در منطقه را فراهم نمایند .
۵_ تمرکز دشمنان بر مدرسه در اغتشاشات سال گذشته و تهییج احساسات دانش آموزان با دروغ و وعده های متوهمانه و تعطیلی مدارس با چاشنی رذالت و جنایت مسمومیت دانش آموزان ، ماموریت همه معلمان و مدیران بخصوص معاونت پرورشی را مضاعف می سازد تا جهت افشای توطئه‌های استکبار و تبیین حقانیت و مجاهدت بیش از چهار دهه انقلاب اسلامی تمام توان خویش را بکار گیرند و با عنایات الهی جنگ ترکیبی و شناختی دشمن را خنثی گردانند .
۶_ با توجه به اهمیت تبیین هنرمندانه دستاوردهای انقلاب از جمله در عرصه دفاع مقدس و ضرورت آشنا ساختن آینده سازان کشور ، آموزش و پرورش برنامه‌هایی در این زمینه و استفاده از ظرفیت سایر دستگاه‌ها و نهادهای انقلابی طراحی کند .
۷_ انسجام معلمان مومن و انقلابی برای راهبری تعلیم و تربیت اسلامی با محوریت سند تحول بنیادین و تفسیر مفهومی آن با دید گاههای امامین انقلاب اسلامی نیاز امروز آموزش و پرورش است کانون تربیت اسلامی وظیفه خود می‌داند زمینه این انسجام را فراهم سازد .
کانون تربیت اسلامی
۱۴۰۲/۶/۲۷

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *