باید سازوکاری ایجاد کنیم که مدرسه غیردولتی ابتدایی نداشته باشیم

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در گردهمایی معاونین آموزش ابتدایی سراسر کشور که با دو موضوع آموزش والدین کلاس اول ابتدایی(طرح معماران خشت اول) و «نظام دوری» برگزار شد، با تاکید بر اینکه تا می‌توانیم نباید بگذاریم که مدرسه غیردولتی در مقطع ابتدایی داشته باشیم، اظهارکرد: باید سازوکاری داشه باشیم که مدرسه غیردولتی ابتدایی نداشته باشیم و اگر در منطقه‌ای کمبودی بود و ضرورت داشت، آن وقت مدرسه غیردولتی ابتدایی داشته باشیم

وی در ادامه با بیان اینکه معلم ابتدایی نقش مرجعیت در زندگی دانش آموزان دارد، تصریح کرد: تربیت معلم ابتدایی غیر قابل واگذاری است. قطار تحول آموزش و پرورش از مدرسه و با مدرسه شروع می‌شود و مدیریت در مدارس ابتدایی تفاوت محسوسی با سایر مدارس دارد.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه اقدامات تحولی خوبی در مدارس ابتدایی انجام گرفته است، گفت: کار نظام دوری از بخش‌های بر زمین مانده سند تحول بنیادین است که اجرای آن را شروع کرده‌ایم.

صحرایی با اشاره به اینکه زیست جهان دانش آموزان ابتدایی با زیست جهان معلم متفاوت است، خاطرنشان کرد: معلم ابتدایی باید ترفند، فنون و ابزار در آموزش بکار ببرد تا وارد زیست جهان دانش آموز شود و بر آن اثر گذارد و این موضوع مهمی است که احتیاج به آموزش جدید دارد.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به استفاده بهینه از محتوای الکترونیکی موجود در کشور، اظهار کرد: صداوسیما در برنامه”مدرسه ایران” با استفاده از بهترین معلمان، تمامی درس‌های پایه‌ها را تبدیل به فیلم کرد. باید آموزش ترکیبی، معکوس و آمیخته را آغاز کنیم و کاری کنیم دانش آموز قبل از اینکه به کلاس درس بیاید فیلم درس را ببینند و با محتوا آشنا شود و بعد به مدرسه بیایند.

صحرایی در ادامه تاکید کرد: معلم باید کلاس را محل یادگیری و نه آموزش کند. آموزش باید در خارج از کلاس و یادگیری در داخل کلاس رخ دهد.

وی در پایان سخنان خود تصریح کرد: نباید برای حل مشکلات نظام تعليم و تربيت دنبال عوامل برون سازمانی رفت، چالش درون ما است و راه حل نیز درون خودمان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *