با اجرای رتبه بندی ۲۶ در صد به حقوق مشمولان طرح اضافه شد

ضامراد صحرایی، همزمان با دومین روز از هفته دولت، به عنوان سخنران پیش از خطبه‌های نماز جمعه شهر کرمانشاه، پیوستن ایران به گروه بریکس را معلول مشی دولت سیزدهم، مبتنی بر اعتلای حق ملت با رویکرد عزتمندانه دانسته و افزود: حذف دلار از بازارهای جهانی، از اهداف مهم این گروه بزرگ اقتصادی است که زمینه‌ساز افول تدریجی آمریکا و محقق شدن شعار والای انقلاب اسلامی ایران است.
وی گفت: مردمی بودن و همسایه‌محوری، از دیگر اصول کاری دولت سیزدهم است که رشد اقتصادی، نگاه به داخل، مهار سرعت رشد تورم، آزادسازی پول‌های بلوکه شده ایران در سایر کشورها، تولید بیش از سه میلیون بشکه‌ای نفت و به حداقل رساندن قطعی برق در تابستان گرم، برخی از دستاوردهای آن است.
صحرایی، سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را محور فعالیت نظام تعلیم و تربیت عنوان نموده و خاطرنشان کرد: ان‌شااللّه اثرات این فعل بزرگ در آینده نمود بیشتری خواهد داشت.
این عضو هیئت دولت گفت: با اجرایی شدن قانون رتبه‌بندی معلمان، حداقل ۲۶ درصد به حقوق هر همکار مشمول اضافه شده است.

با اجرای طرح جدید کنکور دانش آموزان به مفاد کتاب درسی برگشتند و در نیل به عدالت آموزشی کمک کرد.

صحرایی، آغاز مبارزه با مافیای کنکور، حسب فرمایش مقام معظم رهبری(مدظله العالی) را از اقدامات مثبت این وزارتخانه ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: افزایش تاثیر معدل در رتبه داوطلبان، سبب بازگشت دانش‌آموزان به مفاد کتاب درسی و برقراری عدالت آموزشی می‌شود.
وی معلم را معمار آینده کشور نامیده و تصریح کرد: تربیت معلم، از با اهمیت‌ترین وظایف حاکمیت است و در این راستا، ظرفیت دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه‌های تربیت معلم را افزایش خواهیم داد.
وزیر آموزش و پرورش، احیای معاونت پرورشی را از دیگر اقدامات مهم دولت سیزدهم در حوزه تعلیم و تربیت دانسته و تاکید کرد: تاثیر این اقدام، تزریق خودباوری و امید به جامعه است.
وی در پایان، جذب ۵۰ هزار دانشجوی بورسیه، تولید علم نافع و بهره‌برداری از ۲۰۰۰ مدرسه را از دیگر برنامه‌های وزارت‌خانه‌های آموزش و پرورش و علوم، تحقیقات و فناوری دانسته و گفت: بی شک تحول در کشور، از مسیر تحول در آموزش و پرورش می‌گذرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *