حضور وزیر آموزش و پرورش در استان آذربایجان غربی

وزیر آموزش و پرورش امروز وارد استان آذربایجان غربی شد، صحرایی با حضور در مزار شهدا و ادای احترام به مقام شامخ شهیدان، با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد. کلنگ زنی یک مدرسه (مدیریت اموزش وپرورش ناحیه ۲) دیدار با معلمان و دانش آموزان و حضور در شورای آموزش و پرورش از برنامه‌های سفر وزیر یه این استان بود.

دیدار وزیر آموزش و پرورش با امام جمعه ارومیه

رضا مراد صحرایی روز پنجشنبه در دیدار با امام جمعه ارومیه، گفت: با توجه به کاربردی بودن برنامه درسی و موضوع تربیت معلم این دو موضوع از مسایل اساسی در آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: تحول در نظام اداری و ارزیابی جذب نیروی انسانی نیز شروع شده‌است و این اقدامات با دقت و طمانینه انجام می‌شود.

وی با اشاره به سوق دادن دانش آموزان به سمت آموزشهای فنی و حرفه ای ادامه داد: مقرر شده تا ۵۰ درصد ظرفیت آموزش متوسطه در بخش آموزشهای مهارتی هدایت شود.

صحرایی اظهار کرد: ارائه راهکار برای ارتقای روز افزون سیستم و جریان سازی و اجرای تغییرات در نظام آموزشی که مطالبه رهبرمعظم انقلاب است نیز پیگیری می‌شود.

وزیر آموزش و پرورش صبح روز پنجشنبه وارد استان آذربایجان غربی شد و بعد از حضور در مزار شهدا با نماینده ولی فقیه در استان دیدار کرد‌.

نماینده ولی فقیه در اذربایجان غربی نیز در این دیدار گفت: مسائل و مشکلات آموزش و پرورش را می‌توان به صورت عمومی مطالبه کرد.

حجت الاسلام والمسلمین سید مهدی قریشی افزود: زمینه همکاری ائمه جمعه و جماعات برای رفع مشکلات در این نهاد فراهم است و تعامل مطلوبی در این زمینه داریم.

وی اظهار کرد: با توجه به حضور نیروهای با مهارت و تجربه در حوزه های علمیه آماده همکاری با آموزش و پرورش در ارائه مباحث تربیتی و دینی هستیم.

آیین کلنگ زنی در یک مجتمع آموزشی

رضامراد صحرایی در آیین کلنگ زنی این مجموعه آموزشی گفت: موضوع محرومیت زدایی با محوریت مدرسه امری مهم و ضروری است؛ تغییرات رو به پیشرفت در سطح مدرسه و محله باعث افزایش بهره‌وری دستگاه تعلیم و تربیت می‌شود،همه پای کار محرومیت زدایی با محوریت ساخت مدرسه بیایند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه هزینه کردن برای این مناطق و توسعه کمی فضاها باید مورد توجه باشد، از نوسازی مدارس خواست تا برای تشویق خیرین زمانبندی برای اجرای پروژه‌ها در نظر گرفته شود.

وی از خیرین به علت اینکه همواره در تحقق سهمیه خیری مدرسه سازی پیشتاز بودند قدردانی کرد. کلنگ این مدرسه توسط خیر مشارکت کننده و یکی از دانش آموزان منطقه به زمین زده شد.

سرانه فضای آموزشی در منطقه محروم بادکی (مدیریت اموزش و پرورش ناحیه ۲) ارومیه یک مترمربع است در این منطقه ۱۵ هزار نفر جمعیت ساکن بوده که ۲ هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *