برنامه‌ای مشترک‌ برای بالا‌بردن سواد مالی دانش‌آموزان و معلمان

وزیر ‌اقتصاد‌ با اشاره به همکاری‌های مشترک دو وزارت آموزش و پرورش و اقتصاد و ‌دارایی برای رفع موانع مالی آموزش و پرورش بر تعریف برنامه‌ای مشترک‌ برای بالا‌بردن سواد مالی دانش‌آموزان و معلمان تأکید کرد.

سیداحسان خاندوزی، وزیر اقتصاد ‌در گفت‌وگو با پانا با اشاره به همکاری‌های مشترک آموزش و پرورش و وزارت اقتصاد ‌گفت: «موضوع دعوتی که وزیر محترم آموزش و پرورش انجام داده بودند در جهت کمک به رفع برخی از موانع بودجه‌ای و مالی وزارت آموزش و پرورش بود. در این نشست که با حضور خزانه‌دار کل کشور برگزار شد موارد مختلف بررسی و قرار شد مساعدت‌های لازم از سوی خزانه‌داری و وزارت اقتصاد و امور دارایی انجام شود. در برخی از موارد هم پیرو هامش‌ نگاری‌هایی که انجام شده بود در همان جلسه دستور مساعد از سوی وزارت اقتصاد و امور دارایی داده و اعلام شد تا همکاری‌های لازم برای اجرایی شدن آن انجام شود.»

وزیر اقتصاد ‌با اشاره به اهمیت توجه به سواد مالی در جامعه، گفت: «یکی از مهم‌ترین موضوعاتی که مورد نیاز جامعه ماست و می‌تواند مدیریت اقتصادی خانواده‌ها را بهبود بخشد، تمرکز و تأکید بر بالا بردن سواد مالی و اقتصادی نوجوانان است. نظر به اهمیتی که این مسئله در عملکرد و خروجی تصمیم‌های سرمایه‌گذاری یا تصمیم‌های مربوط به انتخاب فعالیت‌های اقتصادی و نحوه نقش‌آفرینی در بورس و بازار سرمایه و امثالهم دارد، وزارت اقتصاد و امور دارایی پیگیر شد تا بتواند همکاری مشترکی را با وزارت آموزش و پرورش برقرار کند.»

خاندوزی عنوان کرد: «این موضوع با وزیر آموزش و پرورش مطرح شده و مورد استقبال قرار گرفت. دکتر صحرایی نیز از این موضوع استقبال کردند و بنا شد دو نماینده ویژه از سمت دو وزیر، مسئول طراحی نقشه و چارچوب ارتقای سواد اقتصادی و مالی دانش‌آموزان باشند. البته علاوه بر دانش‌آموزان متوسطه در خصوص معلمان و دبیران محترم مدارس هم باید این چارچوب آماده شود و اقدامات لازم برای عملیاتی‌شدن آن در دستور‌کار هر دو وزارتخانه قرار گیرد.»

وی افزود: «امیدواریم با این اقدامات، گام جدید و فصل نویی برای بالابردن توانایی‌های مالی و قدرت تصمیم‌گیری‌های بهینه و بهره‌ور در نسل جدید برداشته شود و بتوانیم متناسب با فناوری‌های نویی که در دنیا شکل گرفته و تجارب اقتصادهای دیگر در زمینهٔ سواد مالی، عقب‌افتادگی‌های گذشته را جبران کنیم.»

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *