پیام سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم

سرپرست وزارت آموزش و پرورش به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم پیامی صادر کرد.

متن پیام رضا مراد صحرایی به شرح زیر است:

بسم الله الرحمن الرحیم

لقد مَنّ الله على المؤمنين اِذَ بعثَ فيهم رسولاً من أنفسهم يَتلوا عليهم آياته ويُزكّيهم ويُعلّمهم الكتاب والحكمه واِن كانوا من قبلُ لَفي ضَلالٍ مبين(آل عمران ۱۶۴)

سخن از «جایگاه معلم» است اما كلام از توصیف مقام معلم ناتوان می‌شود هنگامی كه خداوند تعالی خود را «اول معلم» مي‌خواند و پيامبر اسلام (ص) نيز در حدیث شریف «انما بُـعِثْتُ مُعلّـماً»، «معلمي» را مهمترين رسالت خويش مي‌شمارد.

«معلم» واژه‌‌اي با قداست و معنويت است و رشد و کمال دنيوي و اخروي انسان‎ها، بويژه در مسير تكامل به سوي الله در معنای عمیق این واژه آن نهفته است و ضمیر جاودانه و بیدار تاریخ انسانی، همواره مشحون از خاطرات دانش و اخلاق بزرگانی است كه با توان و تدبیری شایسته، عرصه‌ جامعه را برای آفریدن آینده‌ای بهتر جهت حضور نسلی شایسته، با اخلاق، مدّبر و توانمند در کشور مهیا ساخته‌اند.

بسی مایه سعادت ماست که اندیشمند فرزانه، استاد شهید مرتضی مطهری پرچم این رسالت عظیم را پس از انقلاب شکوهمند اسلامی به اهتزاز درآورده است و معلمان آگاه و فرهیخته کشور نیز شیوه‌ی این بزرگمرد تاریخ اسلام را اسوه‌ای حسنه برای پیمودن راه مقدس تعلیم و تربیت قرار داده‌اند، زیرا نیک می‌دانند که چشم‌انداز روشن توسعه ایران اسلامی مرهون شخصیت‌هایی برجسته و مجرب برای تربیت انسان‌هایی متدین، متعهد، پرهیزکار، فکور، دانشمند و کارآمد است.

در همین راستا سند تحول بنيادين آموزش و پرورش نيز از ارزش‌هاي والاي ملی و ديني الهام گرفته و جلوه‌اي‌ ويژه‌ به اين مقوله بخشيده و این بار گران را بر عهده‌ي «معلم» نهاده است.

با عرض تبریک به مناسبت هفته گرامیداشت مقام معلم، ضمن بزرگداشت یاد معلمان فقید و شهيد و تشکر از اهتمام ارزشمند تمامی معلمان عزیز کشور، امیدوارم آموخته‌ها و اندوخته‌های علمی و اخلاقی و تجارب موفق شما معلمان گرامی در جهت مأموریت بزرگ نهاد تعلیم و تربیت به عنوان افسران سپاه پیشرفت کشور و پایه‌گذاری تمدن نوین اسلامی، مورد رضای حق تعالی و بهر‌ه‌برداری مؤثر و مستمر نسل جوان کشور قرار گیرد.

سعادت، سلامت، بهروزی و توفیق روزافزونتان را در این مسیر خطیر از درگاه خداوند منّان، مسألت می‌نمایم و امیدوارم در سایه توجهات حضرت ولی‌عصر(عج) و پيروي از منويات مقام معظم رهبري (مدظله‌العالي)در اعتلا و ارتقای جایگاه مقدس نظام تعلیم و تربیت كشور، سربلند و پیروز باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *