نشست بررسی مسائل آموزش و پرورش با حضور اعضای کانون تربیت اسلامی و نمایندگان مجلس آقایان بشیری و یزدی خواه

این نشست روز دوشنبه در محل کانون تربیت اسلامی برگزار شد و مهندس فرشیدی دبیرکل کانون انتظارات فرهنگیان از کمیسیون های آموزش و تحقیقات و فرهنگی را برشمرد و خواستار برنامه ریزی نمایندگان در حوزه تقنینی و نظارت در مسائل آموزش و پرورش شد.

وی همچنین بر تحول در تعلیم و تربیت کشور اشاره و خواستار اقدامات مناسب درخصوص اجرا و عملیاتی شدن سند تحول بنیادین شد. ایشان تشکیل سریع کمیته آموزش و پرورش در کمیسیون آموزش و تحقیقات را ضروری دانست. در ادامه اعضای کانون به مسائل دانشگاه فرهنگیان، کمبود نیرو، فرسودگی بافت مدارس، مشکلات فرهنگیان بازنشسته، معیشت معلم، رصد زیرنظام های آموزش و پرورش، کنکور ، کسری بودجه در وزارتخانه و… پرداختند.

سپس آقای بشیری نمااینده پاکدشت اظهار داشت: با تشکبل کمیته آموزش و پرورش کارها با دقت و جدیت بیشتری پیگیری خواهد شد. در حال حاضر مشکل در زمینه ایجاد قانون نداریم بلکه مشکل اجرا داریم. معتقدیم تربیت معلم جایگاه اصلی تامین نیرو آموزش و پرورش و حتی نظام است. پیگیر مسائل بازنسشتگان خواهیم بود.

آقای یزدیخواه نماینده تهران و ری و شمیرانات اظهار داشت: رهبر انقلاب بر اقتصاد و فرهنگ تاکید داشتند اما توجه به مسائل فرهنگی خیلی است. در کمیسیون فرهنگی مسائل جوانان، ازدواج و اشتغال و امور خانواده را پیگیر هستیم. امیدوارم نظام پرداختی ویژه معلمان مصوب شود تا معیشت معلمان بهبود یابد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *