جزئیات پرداخت حق مهدکودک مادران فرهنگی

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در خصوص پرداخت حق مهدکودک مادران فرهنگی گفت: 6 ماه اول سال پرداخت شده است و پرداخت حق 6 ماه دوم در دستور کار قرار دارد.

فارس من| جزئیات پرداخت حق مهدکودک مادران فرهنگی

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تعدادی از مخاطبان این خبرگزاری در سامانه فارس من، پویشی تحت عنوان «چرا هزینه مهدکودک مادران فرهنگی در حقوقشان محاسبه نمی‌شود؟»، مطرح کردند و خواستار پیگیری پرداخت حق مهدکودک مادران فرهنگی شدند.

در این پویش این بانوان گفتند: چرا باید کارمندان خانم تمام ادارات دولتی حق هزینه مهد کودک فرزندانشان از بدو تولد بگیرند به جز فرهنگیان؛ آیا این تبعیض و بی‌عدالتی نیست که باعث نارضایتی بخش مهمی از فرهیختگان کشور شده که سکاندار علم و ادب جامعه هستند، برای گرفتن حق خودشان باید شکایت کنند تا دیوان عدالت اداری حکم بدهد بعد آموزش و پرورش می‌گوید بودجه نداریم پس ما کی باید به حق قانونی‌مان برسیم.

علی الهیار ترکمن معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش در این خصوص به خبرنگار فارس اظهار کرد: آموزش و پرورش به خاطر کسری بودجه‌هایی که در سال‌های گذشته داشت این موضوع را انجام نمی‌داد که به رأی وحدت رویه در دیوان عدالت اداری تبدیل شد.

وی ادامه داد:‌ ما داوطلبانه حضور پیدا کردیم و از کمک‌های معاونت قضایی دیوان عدالت تشکر ویژه داریم که خیلی کمک حال آموزش و پرورش بود و در این زمینه کمک‌هایی داشت.

الهیار ترکمن اضافه کرد: عددهای سال گذشته را جمع بندی کردیم تا در خصوص آموزش و پرورش ماده 24 قانون الحاقی 2 را اعمال کنند. یعنی از حساب‌های ما بردارند و به حساب‌های افراد بریزند. 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: از سال 98 پرداخت حق مهدکودک در دستور کار قرار گرفت و 6 ماه آن پرداخت شده است و 6 ماهه دوم نیز تا آخر سال از سر جمع تخصیص‌هایی که می‌گیریم، پرداخت می‌شود که در دستور کارمان قرار دارد.

وی تصریح کرد: به جد معتقد هستیم که یکی از ضوابط بودجه برای تمام کارکنان دولتی، شرایط و رفاهیاتی است که ایجاد می‌کنیم و باید آموزش و پرورش هم از آنها برخوردار باشد.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *