تجمع معلمان مأمور به خارج کشور/ پرداخت نصفه و نیمه مطالبات

تعدادی از معلمانی که طی چند سال گذشته به خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون مأموریت آنها پایان یافته است،‌ با تجمع مقابل وزارت آموزش و پرورش نسبت به عدم پرداخت بخش زیادی از حقوق خود معترض هستند.

تجمع معلمان مأمور به خارج کشور/ پرداخت نصفه و نیمه مطالبات

خبرگزاری فارس ـ گروه آموزش و پرورش: جمعی از معلمانی که طی سال‌های گذشته به خارج از کشور اعزام شده بودند و اکنون به کشور بازگشته‌اند، نسبت به عدم پرداخت بخشی از مطالبات خود گلایه دارند و امروز با تجمع در مقابل وزارت آموزش و پرورش این اعتراض خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ بیان کردند.

یکی از این معلمان به خبرنگار فارس گفت: از سال 95 به عنوان معلم اعزامی از ایران به کشورهای دیگر اعزام شدیم و در مدارس ایرانی مشغول به کار بودیم. در این مدت حقوق ما پرداخت نمی‌شد و مجبور بودیم در کشوری غریب از جیب خود هزینه کنیم.

وی ادامه داد: برخی از ما خودرو، مسکن و اموالمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ فروخته‌ایم تا بتوانیم هزینه‌های زندگی در خارج از کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کنیم و اکنون با بازگشت به ایران مطالبات خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ دریافت نکردیم.

معلم دیگری گفت: وزارت آموزش و پرورش در زمان‌های مختلف بخشی از حقوق ما را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت می‌کند و این پراکندگی پرداخت حقوق موجب شده است که نتوانیم از مطالباتمان درست استفاده کنیم. به عنوان مثال سال گذشته بنده می‌توانستم با مبلغ مطالباتم یک منزل بخرم، اما اکنون فقط می‌توانم یک نصف پژو خریداری کنم.

وی تصریح کرد: مطالبات معلمان متفاوت است و مبلغ آن برای هر فردی رقمی متفاوت است و ما امروز از استان‌های مختلف کشور به مقابل وزارت آموزش و پرورش آمدیم تا بتوانیم با وزیر یا معاون مالی وزارتخانه صحبت کنیم و مطالباتمان را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یکجا دریافت کنیم.

غلامرضا کریمی رئیس مرکز امور بین‌الملل و مدارس خارج از کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص مطالبات معلمان اعزامی به خارج از کشور اظهار کرد: در ارتباط با معلمانی که در حال حاضر در خارج از کشور مشغول به فعالیت هستند، 7 ماه حقوق‌شان پرداخت شده است و فقط یک بدهی مربوط به سال 97 داریم که بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ از طریق تأمین منابع ارزی جبران می‌کنیم تا بتوانیم بخش قابل توجهی از مطالبات آنها را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ تا پایان امسال پرداخت کنیم و بخشی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نیز از بودجه سال بعد پرداخت خواهیم کرد.

وی درباره معلمانی که ماموریت آنها منقضی شده است و به ایران بازگشته‌اند، گفت: تعدادی از این افراد حقوق خود را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ نگرفته‌اند که شامل بخشی از حق مسکن و بخشی از فوق‌العاده شغل آنها بوده است که بخشی از این مطالبات را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ یک ماه پیش پرداخت کردیم و مبلغ دیگر نیز تا پایان سال پرداخت می‌کنیم و یک بخش آن هم از بودجه سال آینده پرداخت خواهد شد.

به گزارش فارس، معلمان معترض عنوان می‌کنند تعداد آنها 350 نفر است که بدهی‌هایی متفاوت از 2000 یورو تا 10 هزار یورو از وزارت آموزش و پرورش طلب دارند و خواهان این هستند که این وجوه به طور یکجا به آنها پرداخت شود تا بتوانند به زخمی از زندگی‌شان بزنند.

تعدادی از مخاطبان خبرگزاری فارس در سامانه فارس من با ثبت پویش‌هایی با عنوان «حقوق معلمان اعزام به خارج» و «معلمان اعزامی به مدارس خارج از کشور را دریابید» خواستار پیگیری این موضوع بودند.

انتهای پیام/‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *