فراخوان تشکیل هسته‌های جهاد علمی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی

جانشین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی از فراخوان تشکیل هسته های جهاد علمی در سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی خبر داد.

مهدی جلالی در گفت و گو با روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی اظهارداشت: خدای متعال در قرآن کریم آیه 41 سوره مبارکه توبه می فرماید “کوچ کنید، سبکبار وگرانبار و با مال و جانتان در راه خدا جهاد کنید. این برای شما بهتر است، اگر بدانید”. همچنین امیر مومنان علی(ع)

می فرمایند «اَللَّهَ اَللَّهَ فِی اَلْفُقَرَاءِ وَ اَلْمَسَاکِینِ فَشَارِکُوهُمْ فِی مَعَایِشِکُمْ» شما را به خدا و شما را به خدا، فقرا و مستمندان را شریک زندگی خود قرار دهید.

وی افزود: پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی یکی از پایگاه های تابعه حوزه ستادی وزارت آموزش وپرورش است و با توکل و استعانت از خدواند متعال و توجهات حضرت ولی عصر(عج) و با عنایت به تاکیدات حضرت امام خمینی (رحمه اله علیه) و منویات ارزشمند مقام معظم رهبری (مدظله العالی ) در بیانیه گام دوم انقلاب که به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته شده و ایشان توصیه هایی اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی ارائه فرمودند و بارها در فرمایشات خود در خصوص فعالیت های جهادی وخدمت خالصانه و بی ریا در مناطق محروم کشور تاکید نموده اند لذا بنا داریم به منظور ادای دین و تکلیف انسانی و شرعی نسبت به مناطق محروم و کم برخوردار در ابعاد فرهنگی و آموزشی هسته های جهاد علمی را تشکیل دهیم.

جانشین فرمانده پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی یادآور شد: بهسازی نیروی انسانی مستعد وکارآمد با زیر بنای عمیق و اصیل ایمانی، دینی و روحیه انقلابی وعمل جهادی یکی از ابعاد مهمی است که پایگاه بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش وبرنامه ریزی آموزشی با توجه به رسالت ها و وظایفی که عهده دار است. بر همین اساس برای رسیدن به این راهبرد به اذن الهی و با هدف توانمند سازی و بهسازی معلمان مناطق محروم هسته های جهادی علمی را از بین همکاران علاقه مند و متخصص در حوزه های یازده گانه تربیت و یادگیری وهمچنین از پژوهشگران حوزه تعلیم وتربیت برای آموزش معلمان ونیروی انسانی در این مناطق تشکیل خواهیم داد.

وی بیان داشت: اهدافی که در این فراخوان دنبال خواهیم کرد در درجه اول ایجاد روحیه جهادی و به دور از مسائل مادی،  تقویت کارگروهی و همچنین پیگیری مشکلات زیرساختی و معیشتی مردم در مناطق محروم از طریق ارگانها ونهادهای مسئول و ان شاءالله تلاش برای رفع این مشکلات و مهمتر اینکه در حیطه وظایف اصلی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی که جایگاه ویژه ای در نظام آموزش و پرورش کشور دارد و به فرموده مقام معظم رهبری ” این سازمان قلب آموزش وپرورش است” باید همواره برای افزایش کیفیت آموزش و یادگیری در مدارس در تراز سند تحول بنیادین و برنامه درسی ملی تلاش نماید لذا تشکیل هسته های جهادی علمی در سازمان برای تحقق این امر مهم می تواند بازوی موثری باشد به لطف الهی.

متن این فراخوان به شرح زیر می باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

قل انما اعظکم بواحده ان تقوموا لله

فراخوان تشکیل هسته‏ های جهاد علمی

بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی که منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی است بر بهسازی نیروی انسانیِ مستعد و کارآمد با زیربنای عمیق و اصیل ایمانی، دینی و روحیۀ انقلابی و عمل جهادی تأکید دارد. پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در جهت رسیدن به این راهبرد متعالی در نظر دارد با هدف توانمندسازی و بهسازی معلمان مناطق محروم هسته‏های جهاد علمی تشکیل دهد لذا از همکاران محترم علاقه ‏مند به فعالیت‏های جهادی با تخصص ‏های گوناگون برای آموزش نیروی انسانی در این مناطق دعوت به عمل می‏ آورد. همکاران محترم می‏توانند تا تاریخ 30 دی ماه 1398 با ارسال مشخصات خود از طریق اتوماسون اداری به کارپوشه پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی آمادگی خود را اعلام نمایند.

پایگاه مقاومت بسیج شهید موسوی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *