مدرسه «روستای میدان بزرگ» پلدختر گازکشی می‌شود

پیگیری خبرگزاری تسنیم مبنی بر مشکلات بخاری‌های نفتی مدرسه روستای میدان بزرگ نتیجه داد و این مدرسه بناست تا ۱۰ روز دیگر گازکشی شود.

ادامه پیگیری تسنیم؛ مدرسه «روستای میدان بزرگ» پلدختر گازکشی می‌شود

به گزارش خبرگزاری تسنیم از پلدختر، روستای میدان بزرگ در 20 کیلومتری پلدختر قرار دارد که از لحاظ امکانات و زیرساخت مشکلات فراوانی دارد و تنها ساختمان مدرسه این روستا که در دو شیفت صبح و عصر برای دانش‌آموزان راهنمای و ابتدایی فعالیت می‌کند، ساختمان آن فرسوده و امکانات آموزشی آن کهنه و قدیمی است.

خبرگزاری تسنیم در 21 مهرماه سال 97 با انتشار گزارشی با عنوان «حکایت تحصیل در کلاس‌های تاریک و کانکس‌های بدون امکانات» و روز گذشته نیز در گزارشی با عنوان «چرا کلاس درس روستای میدان بزرگ آتش گرفت» به مشکلات این مدرسه و سیستم گرمایشی آن که هنوز بخاری نفتی است پرداخت که بالاخره پیگیری‌ها نتیجه داد و بناست تا 10روز آینده این مدرسه گازگشی و بخاری‌های نفتی آن جمع شود.

بیشتر بخوانید

آتش سوزی در مدرسه میدان بزرگ پلدختر

رضا شاهمرادی رئیس آموزش و پرورش پلدختر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم با بیان اینکه لوله برای گازکشی مدرسه روستای میدان بزرگ فرستاده شده و عملیات گازکشی آن امروز شروع می‌شود اظهار داشت: در یک هفته تا 10 روز آینده گازکشی این مدرسه انجام می‌شود و مشکل سیستم گرمایشی روستاهایی که گاز دارند نیز به‌زودی برطرف و بخاری‌های نفتی جمع‌آوری می‌شود.

 وی افزود: شوفاژ، موتورخانه و تمام وسایل گرمایشی مدارس پلدختر در سیلاب فروردین‌ماه از بین رفت که با تلاش‌های انجام گرفته مشکل سیستم‌های گرمایشی همه مدارس داخل شهر پلدختر برطرف شد و شوفاژهای آنها روشن است و هیچ مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

رئیس آموزش و پرورش پلدختر عنوان کرد: در روستاهایی که گاز دارند بخاری‌های استاندارد تهیه شده و در برخی روستاها هم نصب شده که به مرور مشکل همه مدارس برطرف می‌شود.

وی با اشاره به تخریب 35 مدرسه شهرستان پلدختر در سیلاب فروردین‌ماه بیان کرد: با تلاش شبانه‌روزی  آموزش و پرورش و نوسازی در اول مهرماه هیچ دانش‌آموزی بدون کلاس درس نبود و همه دانش‌آموزان در کلاس درس سال تحصیلی جدید را شروع کردند.

انتهای پیام/647/ح

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *