ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟

ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟

مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش درباره مصوبه مجلس مربوط به ساماندهی املاک مازاد آموزش و پرورش و موارد استفاده آن توضیح داد.

ساماندهی املاک مازاد چه کمکی به آموزش و پرورش می‌کند؟

منصور اردستانی، مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه آموزش و پرورشگروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره مصوبه جدید مجلس مبنی بر تنظیم برخی مقررات مالی، اداری و پشتیبانی آموزش و پرورش اظهار کرد: بر اساس این مصوبه که منتظر تایید شورای نگهبان است، ساماندهی املاک آموزش و پرورش را مورد توجه قرار می‌دهیم که البته نیازمند آیین نامه اجرایی است و این فرایند پس از تایید نهایی انجام می‌شود.

او ادامه داد: البته پیش از این مصوبه هم بخشنامه‌ای به ادارات کل آموزش و پرورش استان‌ها ابلاغ کرده بودیم تا بر این اساس تمام فضا‌های آموزشی که در مناطق تجاری و شلوغ وجود دارد شناسایی کرده و چنانچه امکان تبدیل به احسن یا تغییر در آن وجود دارد این کار را انجام دهیم.

اردستانی افزود: برای مثال برخی واحد‌های آموزشی بزرگ در منطقه‌ای تجاری قرار گرفته است که می‌توان ملک آن را به فروش رسانده و در ازای آن چند مدرسه در مناطق مورد نیاز ساخته یا خریداری کنیم.


مدیرکل حقوقی و املاک وزارت آموزش و پرورش در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه مصوبه مجلس برای ساماندهی املاک آموزش پرورش در چه زمینه‌ای به کار گرفته می‌شود، تصریح کرد: در صورت اجرایی شدن این مصوبه آن را در بحث توسعه فضا‌های آموزشی و پرورشی و به طور کلی در موارد تملکی استفاده می‌کنیم و مواردی همچون پرداخت سرانه یا معوقات از این طریق تامین نمی‌شود.

او یادآوری کرد: البته توجه به شناسایی املاک مازاد پیش از این مورد توجه قرار گرفته و در قانون بودجه ۹۸ هم به آن اشاره شده بود، اما موانعی برای اجرای این فرایند وجود داشت که مانع از انجام کار می‌شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *