دستان خالی آموزش و پرورش در اجرای وظایف

دستان خالی آموزش و پرورش در اجرای وظایف/ «کاهش تنوع مدارس» زیر ذره‌بین نمایندگان ملت؟!

کاهش تنوع مدارس، شعار سال‌های اخیر سکانداران آموزش و پرورش است که محقق نکردن آن در نهایت اهالی خانه ملت را برای اجرا به تکاپو انداخت.


به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، تنوعش روز به روز بیشتر می‌شود و حالا از مرز ۲۰ نوع هم گذشته است، همان منویی که خانواده‌ها را برای تحصیل فرزندانشان سردرگم کرده است و نمی‌دانند کدام مدرسه سرنوشت بهتری برای آینده فرزندشان رقم می‌زند.

حالا بعد از سال‌ها اعتراض نسبت به این گوناگونی، اهالی خانه ملت به کمک مردم آمدند تا کاری برای این کاهش تنوع کنند همان موضوعی که ۵-۶ سکاندار پیشین آموزش و پرورش همواره به آن اشاره داشتند، اما پیچیدگی موضوع و عمر نه چندان بلند تصدی آنها، کار را به ثمر نرساند.

مصوبه کاهش تنوع مدارس یکی از مصوبات مبهم و پرچالش در مورد آموزش و پرورش بوده که نیازمند تأمل بیشتر است، آنطور که در مصوبه آمده مدارس باید به ۲ دسته دولتی و غیردولتی تقسیم‌بندی شوند، اما اکنون هم همه مدارس کشور در دوسته دولتی و غیردولتی قرار می‌گیرند می‌توان گفت هدف مصوبه از قبل محقق شده است.

از سوی دیگر مسئله بسیار مهم‏تر از مصوبه کاهش تنوع مدارس که عدالت آموزشی را محقق می‌کند، توسعه کمی و کیفی و ایجاد فرصت‌های متنوع تربیتی و آموزشی در مدارس عادی دولتی است.

مدارس سمپاد، شاهد، نمونه، هیئت‌امنایی، شبانه‌روزی، قرآنی و نظایر آن همگی مدارس دولتی هستند که عمدتاً حجم خدمات آموزشی آن‌ها بیشتر است و از تنوع در فرصت‌های آموزش و تربیتی خبری نیست، اما اکنون نیاز واقعی امروز کشور، تقویت، توسعه و ایجاد تنوع در روش‌ها، فرایند و محتوای آموزشی در چارچوب برنامه ‏های مصوب در همه «مدارس عادی دولتی» است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *