پرونده بانک سرمایه ارتباطی به پس انداز فرهنگیان عضو صندوق ذخیره ندارد

معاون حقوقی و پارلمانی وزارت آموزش و پرورش گفت: پولی که از بانک سرمایه برده شده، هیچ ارتباطی به پس‌انداز اعضا در صندوق ذخیره فرهنگیان ندارد.

به گزارش روز شنبه روابط عمومی صندوق ذخیره فرهنگیان، ‎حجت الاسلام «تیمور علی عسکری» اظهار داشت: اکنون فرایند شکایات و دادرسی این پرونده توسط «مهدی نیکدل» مدیرعامل صندوق ذخیره فرهنگیان در حال پیگیری است و تلاش بر این است که سرمایه فرهنگیان از بانک سرمایه بازگردانده شود.

وی یادآور شد: برخی این شائبه را در میان فرهنگیان ایجاد کرده اند که پول و سرمایه فرهنگیان عضو صندوق ذخیره از دست رفته است در حالی که اینگونه نیست و بخشی از سرمایه اولیه این صندوق که متعلق به بانک مرکزی بوده، حیف و میل شده است که جریان مفصلی دارد.

معاون حقوقی و امور مجلس وزارت آموزش و پرورش تصریح کرد: در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی چند جلسه با حضور اعضاء کمیسیون و مهدی نیکدل مدیر عامل صندوق ذخیره فرهنگیان برگزار شد و وی بر اساس مستندات اعلام کرد که ۱۵ شکایت برای محاکم قضایی تنظیم و ارائه کرده است.

عسکری اضافه کرد: نیکدل همچنین گفت که به واسطه مشکلاتی که در مراحل دادرسی وجود دارد، دادگاه‌ها، قضات و نمایندگان دادستان نمی‌توانند آمار دقیقی از چند و چون بدهی‌ها و اینکه چقدر دریافت شده و چقدر مانده ارائه کنند تا این آمار به مردم گزارش داده شود.

** سرمایه از دست رفته صندوق ذخیره فرهنگیان باز می گردد

به گفته معاون وزیر آموزش و پرورش در بین مدیران گذشته بانک سرمایه که چندین نفر آنها از مدیران ارشد بوده‌اند، نه همگی آنها، سرمایه‌ها به باد رفته و در این مرحله که تشت رسوایی‌شان از بام افتاده سعی می‌کنند انگشت اتهام را به سمت دیگران بگیرند.

عسکری خاطرنشان کرد: با این حال با نامه و شکایت وزارت آموزش و پرورش و پیگیری های مسئولان سعی می شود از طریق دادگاه و محاکم قضایی استیفای حق صورت گرفته و سرمایه بر باد رفته صندوق ذخیره فرهنگیان به صندوق بازگردانده شود./

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *