آثار شهید مطهری را به نوجوانان و جوانان معرفی کنیم

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، مراسم گلباران محل شهادت شهید مطهری در هنرستان شهید سروندی در منطقه 12 برگزار شد.

ابوالقاسم حدادی معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران ضمن تبریک به مناسبت هفته معلم و گرامیداشت یاد شهید مطهری گفت: ما فرهنگیان به خود می‌بالیم که روز معلم را همزمان با سالروز شهادت شهید مطهری قرار داده‌اند؛ بر همین اساس وظیفه خطیری بر دوش ما نهاده شده که این فرد اسوه ما هستند.

وی افزود: اندیشه‌های شهید مطهری قبل از انقلاب برای بسیج نیروهای انقلابی مؤثر بود و پس از انقلاب نیز برای جهت دادن به مسیر انقلاب، الگو به شمار می‌رفت و دشمن کوردلانه فکر کرد با گرفتن جسم پاک شهید از ما، راه ایشان انسداد خواهد یافت و کور خوانده بود.

حدادی بیان کرد: ما بعد از شهادت استاد مطهری، با برگزاری چنین مراسمی و ادامه راهش به عنوان الگو نباید اجازه دهیم چنین اندیشه‌هایی در کتابخانه‌ها بماند.

وی ادامه داد: باید پذیرای سؤالات جوانان در مدارس و دانشگاه‌ها باشیم و سعه صدر شهید مطهری را الگو قرار دهیم و با حوصله‌ به سؤالات جوانان پاسخ دهیم؛ اگر ما مانند شهید مطهری برای پاسخ به سؤالات جوانان حوصله داشته باشیم ملجأ و پناه جوانان خواهیم بود که این باعث می‌شود آنان به جاهای دیگر مانند شبکه‌های اجتماعی برای دریافت پاسخ خود روی نیاورند.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و آموزش نیروی انسانی اداره‌کل آموزش و پرورش شهر تهران اظهار کرد: بر ما واجب است که ضمن الگوگیری از رفتار شهید مطهری، روش خود را اصلاح کنیم و به سمتی برویم که با عمل خود بگوییم پیرو شهدا هستیم؛ همچنین آثار شهید مطهری را مورد مطالعه قرار دهیم و به جوانان و نوجوانان معرفی کنیم.

حدادی تصریح کرد: حضور اقشار مختلف در این مکان این پیام را به ما می‌دهد که شهید مطهری تنها برای معلمان الگو نیست بلکه برای همه اقشار الگو و نمونه است و باید رفتارش سرمشق همه جامعه در عرصه‌های مختلف قرار گیرد.

انتهای پیام/