نشست خبری جشن «شب بازیگر» با حضور بهزاد فراهانی دبیر و مسعود رحیم‌پور مدیر اجرایی، محمودرضا رحیمی دبیر هفته تئاتر، سروش طاهری، مسئول هیأت انتخاب آثار، امیر نیک رویان از بانک گردشگری و اصحاب رسانه  در خانه تئاتر برگزار شد.به گزارش خبرنگار ما

بهزاد فراهانی با  اشاره ای به سیل اخیر در کشور گفت: آنچه که من در پلدختر دیدم چیزی فراتر از تراژدی است، وی در ادامه افزود: به نظرم باید دست همت را بالا زده  تا گوشه ای از مشکلات را رفع کنیم. خیلی از این خانه ها پابرجا نمی ماند، بازسازی آنها کار دشواری است. ما هنرمندان وظیفه سنگینی بر دوش داریم وامیدوارم از پس آن بربیایم.

فراهانی  سپس اظهار داشت: از سه ماه پیش درخواست تالار وحدت را دادیم اما متاسفانه نشد. تئاتر شهر سالن در اختیار ما گذاشتید و از یک روز قبل نمایش آنجا دکور را جمع می‌کند، امیدوارم کاری که امسال تدارک دیدیم و خیلی هم سنگین است و حجم محتوایی دارد، خوب از آب در بیاید.

دبیر شب بازیگر عنوان کرد: شب بازیگر ما هیچ شباهتی به دیگر مراسم‌های خانه تئاتر ندارد، هنرمندان پرقدرتی در آن کار میکنند و به نوعی ما این قول را می‌دهیم که از سال های ۱۳۲۰,تا الان را دقیق روی صحنه بیاوریم. مراسم شب بازیگر شنبه چهاردهم اردیبهشت، ساعت هجده در سالن اصلی تئاتر شهر با حمایت بانک گردشگری برگزار می شود.

مسعود رحیم پور نیز در ادامه گفت: ما طبق سنت هر سال یک پیشکسوت خانم و آقا از تهران و دیگر شهرها انتخاب می‌کنیم. امسال انتخاب ما رضا بابک و سوسن مقصودلو از تهران و علی آزاد نیا از مشهد و مهناز شریفی از ارومیه هستند.

فراهانی درباره حمایت مرکز هنرهای نمایشی گفت: شهرام کرمی از دوستان خود ماست، هر ساله مرکز به ما کمک کرده امسال هم قرار شده جوایز ما را آنها برعهده بگیرند اما بهرحال شرایط اقتصادی آنها هم خوب نیست. ما جنبه مادی کلان در جایزه نداریم لذا اجازه دهید آن بخشش پنهان بماند منتها مدالیوم ما قدمتش بیش از ۳ هزار سال است برگرفته از سکه‌ای که در آمریکا وجود دارد ما کپی آن را از جنس برنز کار کردیم. این مدالیوم به برگزیدگان بازیگر داده می شود و پیشکسوتان هم صورتک قلعه فلک الافلاک را دریافت می‌کنند. ممکن است در آینده جوایز نقدی هم از جشنواره کاسته شود و فقط مدالیوم را تقدیم برگزیدگان کنیم.در پایان جلسه  مجید اکبری، طراح پوستر شب بازیگر با حضور رسانه ها از پوستر رونمایی کرد.