برای سال تحصیلی آینده کتاب‌ها در حال آماده سازی و چاپ است

به گزارش خبرنگار حوزه آموزش و پرورش گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، علی باقرزاده معاون پشتیبانی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی در نشست هم‌اندیشی اعضای سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی اظهار کرد: سازمان در روز‌های گذشته ایام بسیار پرکاری پشت سر گذاشته است و روز‌های پرکار تری پیش رو داریم.

وی ادامه داد:تامین کیفیت و تلاش مداوم برای بهبود مستمر یادگیری مهم‌ترین ماموریت سازمان است و گام بلندی برای همسو سازی سازمان برداشتیم که این ماموریت با باور امکان تحقق دارد.

باقرزاده با اشاره به اینکه وضع موجود مطلوب ما نیست، گفت: نبود بلند پروازی و قناعت به وضع موجود خسارت سنگینی به نظام آموزشی تحمیل خواهد کرد و باید این موضوع مدنظر باشد، برای رسیدن به جایی که تا الان نرسیدیم باید راه‌هایی برویم که تاکنون نرفتیم.

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی تصریح کرد: در وضعیتی که امروز در جامعه وجود دارد ما به عنوان قلب نظام آموزشی سهمی داریم و باید سهم خود را مشخص کنیم که البته هسته دانا و شبکه‌ای توانا نیاز دارد.

بازنگری برنامه ها‌ی دوره پیش دبستانی

باقرزاده با اشاره به اینکه در سال ۹۸ بازتولید و اعتبار بخشی به محتوای آموزشی مورد توجه است، گفت: البته قدم‌های مختلفی برداشته شده است همچنین بازنگری برنامه ها‌ی دوره پیش دبستانی است که سازمان باید بیش از گذشته وارد عمل شود.

وی ادامه داد: تدوین و تصویب استاندارد‌های عملکردی دانش آموزان از دیگر برنامه‌های مورد توجه سازمان است علاوه بر ان نقش آفرینی در تولید محتوای مناسب و به روزرسانی شبکه رشد در دستور کار است.

باقرزاده با اشاره به اصلاح و به روزآوری ساختار سازمان  گفت: تغییرساختار سازمان هیچ ارتباطی به بودن یا نبودن پژوهشگاه ندارد.

معاون سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی تصریح کرد: آزمون‌های بین المللی تیمز و پلز رهنمود‌های خوبی به ما می‌دهد تا نقاط ضعف و قوت را بدانیم.

وی افزود: برای سال تحصیلی آینده کاغذ آماده شده است و کتاب‌ها در حال آماده سازی و چاپ است

معاون سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی مرمت دارالفنون از دیگر اقداماتی است که با حمایت بخس‌های غیردولتی در دستور کار است و در بخش توسعه منابع مقدورات سازمان برای گشایش مشکلات و راهبند‌های همکاران دارد که البته محدود است.

وی با اشاره به اینکه چشم انداز بودجه چشمگیر است، گفت:، اما باید ببینیم تخصیص اعتبار چگونه خواهد بود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *