سیل محبت دانش‌آموزان به راه افتاد + تصاویر

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، تلخی وقوع سیل در ایام نوروز، مرگ برخی از هموطنان و بی‌خانمان‌ شدن آنها آنقدر دردناک بود که باعث شد هر کدام از هم‌میهنان هر آنچه در توان دارد، به کار گیرد تا بتواند کمکی برای مردمش باشد.

این بار دانش‌آموزان سراسر کشور نیز یک دل و همصدا علاوه بر دستگاه‌های امدادرسان و خادمان هلال‌احمر، گروه‌های بسیج مردمی و جهادگران، یک پای کار امدادرسانی و کمک به هموطنان سیل‌زده در استان‌های مختلف و به ویژه گلستان، لرستان و مازندران بودند.

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی در اقدامی جهادی و همگام با جوانان دلسوز و پویای کشورمان، شانه به شانه هم در میدان حضور یافتند و جانانه در کنار مردم دولت و نیروهای مسلح و امدادی برای حمایت و پشتیبانی در صحنه خدمت‌رسانی حضور یافتند.

بچه‌های انجمن اسلامی ترجیح دادند تا به جای تعطیلات نوروزی و تفریح با خانواده، به اردوی جهادی بروند و خدمت‌رسانی کنند؛ این بار نه تنها دانش آموزان گلستانی بلکه بچه های مشهدی ، قائم شهری و سیستانی به میدان آمدند.

در این راستا جمعی از اعضاء، کادر و مربیان اتحادیه استان خراسان شمالی در قالب اردوی جهادی شهید حسن آبادی با حضور در منطقه سیل زده کالیمانی استان به کمک رسانی مردم حادثه دیده پرداختند.

همچنین اعضای انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان شهرستان گرمه به شهرستان مانه و سملقان رفتند و به مردم سیل‌زده این بخش خدمت رسانی کردند.

دانش آموزان مازندرانی نیز در این بین پای کار بودند و با کمک و همراهی خیرین مردمی شهرستان قائم شهر، به پخت و توزیع غذا و لباس و پتو بین سیل زدگان شهرستان سیمرغ و روستای تالار پشت در استان مازندران پرداختند.

کمک‌های دانش‌آموزی اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان استان چهارمحال و بختیاری نیز راهی مناطق سیل زده لرستان شد.

دانش آموزان استان خوزستان هم در این روزها به میدان آمدند و هر چه در توان داشتند برای همطنان خود گذاشتند.

دانش‌آموزان انجمن اسلامی استان گلستان نیز بیش از هر جای دیگر از کشور احساس وظیفه می کردند زیرا خودشان از نزدیک شاهد تمام اتفاقات بودند و آنها کار خود را از روز دوشنبه 5 فروردین با حضور در روستای محمدآباد و امیر آباد بخش آق قلا آغازکردند و همپای روستاییان، در امدادرسانی و کمک به مردم این مناطق سهیم شدند و فعالیت‌های این بچه ها هنوز ادامه دارد و اکنون بعد از گذشت چندین روز از این اتفاق سخت و ناگوار، دانش‌آموزان به بازسازی منازل و مدارس پرداختند.

این اما تمام ماجرا نبود. دانش‌آموزان نگران لوازم‌التحریر بچه‌های سیل‌زده بودند و در بین خود کمپینی راه انداختند و با جمع‌آوری هدایای نقدی و غیر نقدی توانستند بخشی از لوازم‌التحریر دانش‌آموزان استان گلستان را تأمین کنند.

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی هر چه در توان داشتند گذاشتند و خواهند گذاشت و در این اتفاق ناگوار جهادگران و امدادرسانان گمنام زیادی چه مردمی، چه نظامی، چه دولتی و چه دانش آموزی، در این روزها، همراه هموطنان سیل زده بودند و اگرچه عکس یا فیلمی از آن‌ها منتشر نشد یا کلماتشان ضمیمه گزارش‌ها نشد ، اما تلاش ارزشمندشان در حافظه مشترک این ملت باقی خواهد ماند.

انتهای پیام/