سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت دانشگاه فرهنگیان گفت: اگر تربیت و آموزش را با نصیحت اشتباه بگیریم حاصل آن چیزی جز دلزدگی و ملال نخواهد بود.

حاصل اشتباه گرفتن «تربیت» با «نصیحت» چیزی جز دلزدگی نیست

گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم،رضا كچوئیان سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت دانشگاه فرهنگیان، در مراسم تكریم و معارفه سرپرست مركز شهید شرافت تهران، با متفاوت دانستن نگاه نسل نو، برقراری ارتباط سازنده با نسل جدید را مهم و ضروری خواند و گفت: اینكه نسل جدید چگونه می‌نگرد و باور وی چیست نیازمند تحقیق و پژوهش است.

وی با واضح دانستن نوع نگرش و تمایلات نسل جدید تأكید كرد: اگر تربیت و آموزش را با نصیحت اشتباه بگیریم حاصل آن چیزی جز دلزدگی و ملال نخواهد بود.

این مقام مسئول، از تربیت به عنوان فرصت دادن به شكفتن استعدادها یاد و تصریح كرد: تربیت رسیدن است نه رساندن؛ ارشاد آمرانه تنها یك واكنش به همراه دارد آن هم عدم پذیرش.

سرپرست معاونت نظارت، ارزیابی و تضمین كیفیت دانشگاه فرهنگیان، نسل جدید را بیزار از حركات تصنعی و تبلیغی دانست و اظهار داشت: این نسل با بهره‌مندی از هوش بسیار بالا نیازمند برقراری ارتباط عاطفی و معنایی است.

عضو هیأت رئیسه دانشگاه فرهنگیان، شرط پذیرفته شدن توسط مخاطب را موفقیت در برنامه اعلام و اظهار كرد: نوع ادبیات تعاملی استاد، دانشجو، مدیر و كارشناس در توفیق یا ناكامی یك فرایند كاری از اهمیت بسزایی برخوردار است.

این استاد دانشگاه، از مدیریت درك متقابل به عنوان شاه كلید زبان تعامل با نسل جدید یاد كرد و افزود: این نسل با پس زدن زبان بایدها و نبایدها ادبیات توأم با احترام، آزادی و دوست داشتن را می‌پسندد.

كچوئیان، در ادامه نمادها را اساسی‌ترین و اصلی‌ترین روش برای انتقال پیام معرفی و تصریح كرد: انتقال پیام‌های اخلاقی، اجتماعی و تربیتی در محیطی سراسر نشاط همراه با ارائه فیلم كوتاه، موسیقی مفهومی و یا یك برنامه نرم‌افزاری كوتاه مدت به جای سخنرانی و نصیحت بیشتر مورد پسند است.

وی نزدیكی استاد به زبان مخاطب خود را مهم ذكر كرد و گفت: با تفاوت درك موسیقیایی، ادبیات محاوره‌ای و ارزش‌ها و باورهای ساده، شفاف و بی غل و غش نسل جدید باید این سرمایه‌های اجتماعی را دوست داشت و صادقانه به آنها خدمت كرد.

كچوئیان، اهتمام بیش از پیش به فرمایشات مقام معظم رهبری و ریاست جمهور را لازم و ضروری خواند و بر تعامل هر چه بیشتر با نهادهای سازمانی و فراسازمانی، عدم ایجاد هزینه برای دانشگاه، حفظ كرامت اساتید و كاركنان و رهنامه 40 ماده‌ای دانشگاه فرهنگیان تأكید و سفارش كرد.

در این مراسم با قدردانی از زحمات زهره كاوه، زهرا پزنده به عنوان رئیس مركز شهید شرافت معرفی شد./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *