۸ ویژگی برای حفظ هویت تشکل

به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری رسانه معلم،حامد علامتی دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان در نشسست مربیان منتخب خواهر سراسر كشور با اشاره به ۸ نكته در خصوص حفظ هویت تربیتی تشكل، اظهار كرد:حفظ هویت تربیتی تشكل بسیار مهم و ضروری است و برای حفظ و نگهداری این هویت، ۸ نكته ضروری است كه یكی از مهم‌ترین نكات، توجه به نقش‌ها و مسؤولیت‌های فردی و اجتماعی است.

وی ادامه داد: حفظ فضای معنوی تشكیلات، دومین نكته‌ای است كه لازمه شكل‌گیری فرایند تربیتی است كه آن را باید ذكر مصیبت و توسل به اهل بیت(ع) در بین دانش‌آموزان حفظ و تقویت كرد.

علامتی خاطر نشان كرد: پرهیز از فرد گرایی و مرید پروری در عین الگوسازی یكی دیگر از نكات حفظ هویت تربیتی تشكل است و یكی از راهبردهای تربیتی در تشكل محسوب می‌شود.

وی با اشاره به تقویت روحیه خدمتگزاری به دیگران گفت: تقویت روحیه خدمتگزاری به دیگران باید در بین دانش‌آموزان تقویت شود كه خاطرات دفاع مقدس سرشار از نمونه‌هایی است از رقابت رزمندگان در خدمت به یكدیگر كه می‌توان از آن الگوسازی كرد.

دبیركل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان افزود: فرآوری و فراگیری مراجعه به منابع اصیل تربیتی از دیگر نكات حفظ هویت تربیتی است و دانش آموزان باید با قرآن كریم، احادیث و رساله انس بگیرند و همچنین زمینه را باید برای آنها فراهم كرد.

وی خاطر نشان كرد: آرمان خواهی انسان بیش از همه مستلزم تحمل، صبر و بردباری است و تمرین صبر و بردباری از دیگر نكات حفظ هویت تربیتی تشكل است؛ اعضای تشكل باید یاد بگیرند صبرو بردباری داشته باشند.

علامتی ادامه داد: حفظ فریضه امر به معروف و نهی از منكر هفتمین نكته در حفظ هویت تربیتی تشكل است و باید این نگاه را در اتحادیه داشته باشیم و دیگران را عاشقانه به خوبی‌ها دعوت كنیم؛ بی تفاوتی اعضا نسبت به سرنوشت معنوی و اخلاقی یكدیگر آغازی بر پایان هویت تربیتی تشكل است.

وی گفت: تمرین نظم و كار جمعی از جمله نكاتی است كه برای حفظ هویت تربیتی تشكل الزامی است و نباید دانش‌آموزان مصرف كننده باشند بلكه باید در تمام برنامه‌ها و فعالیت‌های جمعی شركت كرده و برنامه ها را خودشان مدیریت كنند./د

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *