کدام بدتر است، دروغ های اسرائیل در مورد غزه یا حامیان غربی آن که آن دروغ ها را تکرار می کنند؟

 رسانه معلم به نقل از گاردین #ولدون، درباری بریتانیایی قرن هفدهمی، نوشت: «ایتالیایی‌ها ضرب‌المثلی دارند. اما اگر دو بار، تقصیر من است.»

امروز، ما معمولاً آن ضرب المثل قدیمی ایتالیایی را اینگونه خلاصه می کنیم : «یک بار مرا گول بزن، شرمنده. دوبار مرا گول بزن، شرمنده.»

از زمان حمله 7 اکتبر، دولت راست افراطی اسرائیل و ارتش مبلغان آن، نه یک یا دو بار، بلکه چندین بار سیاستمداران و روزنامه نگاران غربی را فریب داده و فریب داده اند.

دروغ‌ها، تحریف‌ها و نادرستی‌ها تقریباً بسیار زیاد است که نمی‌توان آنها را پیگیری کرد. سر بریدن چهل نوزاد توسط حماس؟ هرگز اتفاق نیفتاد . نوزادانی که در فر پخته شده اند یا روی خطوط لباس آویزان شده اند؟ نادرست . لانه ای به سبک باند شرور در زیر بیمارستان الشفا پنهان شده است؟ جواب منفی . فلسطینی‌ها در غزه در حالی که جراحات خود را جعل می‌کنند توسط دوربین‌ها شکار شدند؟ یک ساختگی کامل لیست گروگان گیران حماس بر روی دیوار بیمارستان کودکان الرنتیسی پیدا شد؟ متاسفم، نه، این فقط روزهای هفته در یک تقویم به زبان عربی بود.

در مورد جنایاتی که نیروهای اسرائیلی به طور معتبر به آن متهم شده‌اند، که سپس با صدای بلند آن‌ها را تکذیب کردند، و سپس… مسئول آن‌ها مشخص شد، چطور؟ کشتار آرد در بهمن؟ بمباران کاروان پناهجویان در اکتبر گذشته؟ حمله فسفر سفید در جنوب لبنان، آن هم در ماه اکتبر؟

همانطور که دوست من، تحلیلگر فلسطینی-آمریکایی، عمر بدار در یک توئیت که اکنون ویروسی شده است، گفت :

جدول زمانی در تکرار:

• اسرائیل قتل عام می کند

• اسرائیل قتل عام را انکار می کند

• رسانه ها می گویند ما نمی دانیم چه کسی قتل عام کرد

• تحقیقات نشان می دهد که اسرائیل مرتکب قتل عام شده است

• چرخه اخبار ادامه دارد

• مردم عادی نمی دانند که اسرائیل به طور سیستماتیک قتل عام می کند.

با این حال اسرائیلی ها مدام دروغ می گویند و نخبگان سیاسی و رسانه ای ما در غرب مدام فریب می 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *