«ما کشوری اقتدارگرا نیستیم که در آن مردم را ساکت کنیم و مخالفان را سرکوب کنیم… اما کشور بی قانون هم نیستیم

  •   رسانه معلم #به نقل از گاردین
  • بایدن طی سخنرانی کاخ سفید اعتراضات خشونت آمیز، از جمله خرابکاری، تجاوز به قانون، و اجبار به لغو کلاس ها را محکوم کرد . رئیس جمهور همچنین گفت که حق آزادی بیان باید محافظت شود. او گفت: «ما کشوری اقتدارگرا نیستیم که در آن مردم را ساکت کنیم و مخالفان را سرکوب کنیم… اما کشور بی قانون هم نیستیم.
  • بایدن در پایان سخنان خود، در پاسخ به پرسش های فریاد زده خبرنگاران گفت که فکر نمی کند گارد ملی باید در اعتراضات مداخله کند . و او گفت که ناآرامی های دانشگاه او را وادار نکرده است که در هیچ سیاستی در خاورمیانه تجدید نظر کند.
  • بخش دانشگاه کلمبیا در انجمن اساتید دانشگاه آمریکا خواستار رای عدم اعتماد به رئیس جمهور کلمبیا مینوش شفیق شده است . این انجمن در بیانیه ای از تصمیم شفیق، هیئت امنای دانشگاه و دیگر مقامات کلمبیا برای فراخوانی از افسران پلیس نیویورک برای حذف اعتراضات دانشجویی در 30 آوریل انتقاد کرد.
  • اردوگاه های دانشجویی در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) توسط پلیس با تجهیزات ضد شورش پاکسازی شد و بیش از 100 نفر در اوایل روز پنجشنبه دستگیر شدند . سخنگوی پلیس بزرگراه کالیفرنیا، لوئیس کوینترو، به تلویزیون KCAL-TV گفت که ده‌ها نفر دستگیر شدند زیرا پلیس تظاهرات مسالمت‌آمیز شبانه را پاکسازی کرد، اما رقم دقیقی ارائه نکرد.
  • هیئت جایزه پولیتزر با صدور بیانیه ای از فعالیت روزنامه نگاران دانشجویی در سراسر ایالات متحده که در حال پوشش اعتراضات طرفدار فلسطین در دانشگاه های خود هستند، قدردانی کرد . هیئت به طور خاص از کار روزنامه نگاران دانشجو در دانشگاه کلمبیا، جایی که جوایز پولیتزر در آن قرار دارد، به دلیل مستندسازی حمله پلیس نیویورک در 30 آوریل به رسمیت شناخت.

 باز داشت دانشگاهی ایالات متحده از 2000 نفر گذشت – گزارش

آسوشیتدپرس اکنون می گوید حداقل 200 نفر در روز پنجشنبه در دانشگاه کالیفرنیا، لس آنجلس (UCLA) دستگیر شدند که از زمان پاکسازی اردوگاه در دانشگاه کلمبیا توسط پلیس در سراسر کشور به بیش از 2000 نفر در ده ها محوطه دانشگاهی می رسد. 30 آوریل.

تظاهرات و دستگیری تقریباً در هر گوشه ای از کشور رخ داده است، و در 24 ساعت گذشته برجسته ترین آن در UCLA بوده است، جایی که افسران با تجهیزات ضد شورش معترضان را زیر آب بردند، سنگرها را برداشتند و شروع به برچیدن اردوگاه مستحکم تظاهرکنندگان کردند.

گروهبان الخاندرو روبیو از گشت بزرگراه کالیفرنیا، با استناد به داده های اداره کلانتری شهرستان لس آنجلس، گفت 200 نفری که روز پنجشنبه بازداشت شدند در مجتمع زندان های شهرستان نزدیک مرکز شهر لس آنجلس رزرو شدند

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *