عضو دفتر سیاسی حماس:دولت آمریکا دلیلی اساسی برای ممانعت از هرگونه توافق آتش‌بس در غزه است

غزه – آناتولی: حسام بادران، یکی از اعضای دفتر سیاسی حماس، روز دوشنبه گفت که مشکل در مذاکرات آتش بس در غزه به زندانیان و تعداد آنها مربوط نمی شود، بلکه به امتناع اسرائیل از ارائه ضمانت در مورد مسائل اساسی مربوط می شود. به زندگی فلسطینیان در نوار غزه.

بادران در بیانیه‌ای افزود: اولویت‌های ما توقف تجاوز، کمک‌رسانی، بازگشت آوارگان و طرح بازسازی روشن است و به آزادی اسرا که توسط اشغالگران اسرائیل ترویج می‌شود محدود نمی‌شود.

وی ادامه داد: موضوع به اسرا و تعداد آنها مربوط نمی شود، بلکه مشکل این است که اشغالگران از دادن هرگونه تضمینی به میانجی ها در مورد مسائل اساسی زندگی مردم غزه خودداری می کنند.

 گفت: بنیامین نخست وزیر رژیم صهیونیستی “نتانیاهو نمی خواهد به هیچ توافقی دست یابد و مردم خود و خانواده های زندانیان را فریب می دهد تا شکست سیاسی و امنیتی خود را بپوشاند.”

وی تاکید کرد که حماس موضع آمریکا را میانجی نمی‌داند، بلکه آن را یک شریک اساسی، سیاسی و نظامی در حمایت از اشغالگری می‌داند و نشان می‌دهد که «دولت آمریکا دلیلی اساسی برای ممانعت از هرگونه توافق آتش‌بس در غزه است. “

وي تصريح كرد: كارت هيات مذاكره‌كننده با استواري مردم و مقاومت ما در صحنه قوي است و ادامه فشار بين‌المللي بر نتانياهو و دولتش آن را در موضع ضعيف قرار مي‌دهد.

وی ادامه داد: ما برای رسیدن به هدف مشخص و مشخصی که در ارتباط با نیازها و نیازهای مردم خود به طور عام و غزه به طور خاص است، مقاومت و کار سیاسی و مذاکره می کنیم.

رهبر جنبش تصریح کرد که اظهارات نتانیاهو در مورد رسیدن به رئیس جنبش در غزه، یحیی سنوار، “به حماس مربوط نمی شود.”

وی تاکید کرد که جنبش به نمایندگی از مردم فلسطین مذاکره می کند و به هیچ موضوع مرتبط با رهبران حماس رسیدگی نمی کند.

این در حالی است که مذاکرات جدید تحت نظارت مصر، قطر و ایالات متحده با هدف دستیابی به توافقی بین حماس و اسرائیل که آتش بس و تبادل اسرا را تضمین می کند، ادامه دارد.

پیشتر یک منبع فلسطینی به آنادولی گفته بود که اسرائیل به پیشنهاد حماس در مورد آتش بس پاسخ داده و این جنبش پاسخ را «منفی» می داند و هدف آن برهم زدن مذاکرات و جلوگیری از دستیابی به هرگونه توافقی است.

این منبع توضیح داد که اسرائیل از توقف جنگ جاری علیه غزه از 7 اکتبر 2023 و عقب نشینی از نوار خودداری می کند و می خواهد شرایطی را برای بازگشت محدود آوارگان جنوب نوار غزه به شمال آن وضع کند.

جنگ اسرائیل که از 7 اکتبر با حمایت آمریکا ادامه دارد، ده‌ها هزار قربانی غیرنظامی که بیشتر آنها کودک و زن هستند، ویرانی عظیم و فاجعه انسانی برجای گذاشته است که منجر به معرفی اسرائیل به دادگاه بین‌المللی شده است. دادگستری به اتهام ارتکاب “نسل کشی”

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *