تحریم های دمکرات ها برای آرای عرب های میشگان به اسرائيل رسید!!

 رسانه معلم به نقل از نیویورک تایمز

بایدن روز پنجشنبه دستور تحریم‌های مالی و مسافرتی گسترده‌ای را علیه شهرک‌نشینان اسرائیلی متهم به حملات خشونت‌آمیز به فلسطینیان در کرانه باختری صادر کرد، ژستی که تا حدی با هدف رای دهندگان آمریکایی عرب آمریکایی در ایالات متحده است که از حمایت رئیس‌جمهور از جنگ اسرائیل در غزه ابراز خشم کرده‌اند. .

آقای بایدن با یک فرمان اجرایی که فراتر از دستورالعملی است که در ماه دسامبر توسط وزارت امور خارجه صادر شد، تحریم‌ها را مجاز دانست که ده‌ها شهرک‌نشین اسرائیلی را که در کرانه باختری مرتکب اعمال خشونت‌آمیز شده‌اند، ممنوعیت ویزا وضع کرد .

مقامات آمریکایی بیم آن دارند که افزایش حملات اخیر توسط شهرک نشینان اسرائیلی علیه فلسطینی ها می تواند منجر به خشونت های گسترده تر شود زیرا اسرائیل در حال جنگ در غزه است.

مقامات دولت بایدن گفتند که چهار نفر در روز پنجشنبه تحت اقتدار جدید تحریم خواهند شد، که ارتباط آنها را با سیستم مالی آمریکا به همراه هر گونه دارایی یا دارایی در ایالات متحده قطع می کند و از سفر آنها به ایالات متحده جلوگیری می کند. آنها گفتند که افراد بیشتری در آینده تحریم خواهند شد.

مقامات به شرط ناشناس ماندن صحبت کردند تا درباره جزئیات این دستور صحبت کنند.

اعلام این تحریم‌ها تنها چند ساعت پیش از برگزاری یک رویداد مبارزاتی آقای بایدن در میشیگان صورت گرفت، ایالتی که دارای جمعیت زیادی از عرب‌های آمریکایی است و از زمان حمله حماس از غزه، محل اعتراض‌های متعددی درباره اقدامات رئیس‌جمهور بوده است.

آقای بایدن قبل از رفتن به میشیگان در مورد آنچه به گفته او “تروما، مرگ و ویرانی در اسرائیل و غزه” بود صحبت کرد. وی در سخنرانی خود در صبحانه ملی نماز در واشنگتن، متعهد شد که برای آزادی گروگان ها و زندگی فلسطینی ها تلاش کند. وی گفت: ما نه تنها برای صلح دعا می کنیم، بلکه فعالانه برای صلح، امنیت، عزت برای مردم اسرائیل و مردم فلسطین تلاش می کنیم.

میشیگان برای امیدهای آقای بایدن برای دور دوم ریاست جمهوری بسیار مهم است. در سال 2020، او با 154188 رای از تقریبا 5.5 میلیون رای در آن سال، بر دونالد جی. ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا پیروز شد. میشیگان خانه چند صد هزار آمریکایی عرب آمریکایی است که بیشتر آنها در منطقه دیترویت زندگی می کنند. این مناطق در سال 2020 با اختلاف زیادی به آقای بایدن رای دادند.

اما از زمان حملات در اسرائیل، نظرسنجی ها نشان می دهد که رئیس جمهور حمایت خود را در میان فلسطینی ها و دیگر آمریکایی های عرب آمریکایی از دست داده است. یک نظرسنجی در اواخر سال گذشته نشان داد که حمایت آقای بایدن در این جمعیت از 59 درصد به تنها 17 درصد کاهش یافته است که بیش از 40 درصد کاهش نسبت به انتخابات گذشته نشان می دهد.

اعتراضات در مراسم آقای بایدن کوچک، اما بلند بوده است. گروهی از معترضان در زمان حضور رئیس جمهور در کلیسای اسقفی متدیست آفریقایی امانوئل در کارولینای جنوبی در 8 ژانویه شعار “آتش بس کن” سر دادند. ده نفر در روز 23 ژانویه تظاهرات او را برای حقوق سقط جنین در حومه ویرجینیا متوقف کردند.

فرماندار گرچن ویتمر از میشیگان، دموکرات و متحد آقای بایدن، اخیراً پیش‌بینی کرد که رئیس‌جمهور در صورت آمدن به این ایالت ممکن است با اعتراض‌های مشابهی درباره رویکردش به جنگ در اسرائیل مواجه شود.

او در برنامه “Face the Nation” شبکه CBS گفت: “او ممکن است.” او گفت که رای دهندگان در مورد موضوعات مختلف تصمیم گیری خواهند کرد. اما او افزود: «مسلماً اینها احساسات مشروع واست که مردم دارند و حق دارند نظرات خود را داشته باشند.»

خشم متوجه رئیس‌جمهور عمدتاً ناشی از این باور است که دولت او به اندازه کافی برای جلوگیری از کشتار هزاران فلسطینی توسط اسرائیل در حالی که اسرائیل در غزه علیه حماس جنگ می‌کند، انجام نداده است.

خشونت شهرک نشینان افراطی اخیرا افزایش یافته است و فلسطینی ها و بسیاری از تحلیلگران می گویند که دولت اسرائیل به شهرک نشینان اغلب مسلح اجازه داده است که بدون مجازات عمل کنند. حملات به فلسطینی‌ها برای بیرون راندن آنها از خانه‌هایشان، حتی قبل از حملات 7 اکتبر حماس به بالاترین سطح ثبت شده خود رسیده بود – و از آن زمان تنها سرعت گرفته است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *