افت شدید جهانی میانگین درس ریاضی در آزمون پیزا

بسمه تعالی

برنامه ارزیابی جهانی دانش آموزان ۱۵ ساله در دروس ریاضی،علوم وخواندن- PISA- توسط سازمان همکاری و وتوسعه اقتصادی OECD نتایج ارزیابی سال ۲۰۲۲ را منتشر نموده است که در آن 700000نفر دانش آموز ۱۵ ساله از 81 کشور شرکت کردند ونتایج نشان می دهد که نسبت به دوره قبل 2018 میانگین درس ریاضی ۱۵ امتیاز کاهش یافت که آن را کاهش شدید معنا کردند به طوریکه سه برابر بیشتر از هر تغییر متوالی قبلی است واین کاهش در کشور های آلمان ،هلند و نروژ ولهستان ۲۵ امتیاز بوده است تعطیلات همه گیری کرونا از عوامل کاهش میانگین امتیازات بوده است وکشور هایی که دانش آموزان نیازمند به کمک وحمایت یادگیری به معلم دسترسی داشتند قوی ترین اثر را داشت و دانش آموزانی که یک ساعت در روز از فضای مجازی استفاده می کنند ۴۹ امتیازریاضی بیشتر از دانش آموزانی که بین ۵ تا ۷ ساعت از شبکه مجازی استفاده می کنند کسب کردند

آمریکا بلافاصله پس از اعلام نتایج وکاهش درس ریاضی ۲۰۰۰معلم ریاضی را در یک اجلاس سه روزه به بررسی این نتایج فرا خواند و تقویت درس ریاضی و دپارتمان هایی راضی را جدی ومهم دانستند

ایران در این آزمون شرکت نمی کند ولی در آزمون تیمز وپرلز شرکت می کندو برنامه ای نظامند برای سیاستگذاری آموزشی ندارد

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *