اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال بودجه در راستای تجهیز هنرستان‌های کشور

وزیر آموزش و پرورش از اختصاص ۵ هزار میلیارد ریال بودجه در راستای تجهیز هنرستان‌های کشور خبر داد و گفت این بودجه از محل دو درصد عوارض فروش گاز اختصاص یافته است.

رضامراد صحرایی در حاشیه آیین امضای تفاهم‌نامه همکاری مابین وزارت آموزش و پرورش و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از تکالیفی که در سند توسعه تعاون بر عهده آموزش و پرورش قرار گرفته، موضوع توسعه تعاونی‌های دانش‌آموزی و تعاونی‌های معلمان است. همچنین موضوع ترویج فرهنگ تعاون در بین دانش‌آموزان از طریق گنجاندن آن در سرفصل‌های کتب درسی نیز از دیگر مواردی است که برعهده وزارت آموزش و پرورش است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: همچنین ۵ برنامه دو‌سالانه نیز در راستای تحقق سند توسعه تعاون تنظیم و ارائه خواهد شد.

وی در پاسخ به پرسشی مبینی بر تجهیز هنرستان‌های کشور گفت: تجهیزات هنرستان‌ها نیاز به تقویت جدی دارد، بسیار خشنودم که اعلام کنیم امسال بودجه‌ای که دولت برای این کار اختصاص داده است،‌ حدود ۴۰۰ درصد رشد داشته،‌ هرچند بازهم کاستی‌های در این خصوص وجود دارد.

صحرایی با بیان اینکه در حال حاضر از محل دو درصد عوارض فروش گاز،‌ قریب به ۵ هزار میلیارد ریال بودجه تخصیص داده شده است،‌ عنوان کرد: تا به این لحظه حدود دو هزار و صد هزار میلیارد ریال از این مبلغ اختصاص یافته و هرچه سریعتر اقدام به تهیه و تامین تجهیزات خواهیم کرد. ان‌شالله تا پایان سال چند مرحله دیگر نیز تخصیص بودجه خواهیم داشت.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه جبران کاستی‌ها به شدت دنبال خواهد شد، تصریح کرد: هدف‌گذاری برای توسعه و تحصیل دانش‌آموزان در رشته‌های فنی‌حرفه‌ای و کاردانش، ۴۵ درصد از کل دانش‌آموزان مقطع دوم متوسطه بود که 5 درصد نیز از سوی مجلس به این عدد اضافه شد. امیدواریم با این کار امکان اشتغال از سن نوجوانی فراهم شود. توسعه هنرستان‌های جوار صنعت نیز افزایش یافته و بسیاری از استانداران در این‌باره کمک‌های شایانی انجام داده‌اند و شاهد افتتاح چندین هنرستان جوار در سطح استان‌های کشور بوده‌ایم.

وی در پایان در پاسخ به این سوال که تفاهم‌نامه قبلی وزارت آموزش و پرورش با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی درباره طرح‌های تابستانه به کجا رسید نیز خاطرنشان کرد: آن تفاهم‌نامه که حُسن ابتکار وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی بود، به موضوع ترغیب بچه‌ها به گذراندن اوقات فراغت توام با مهارت‌آموزی اشاره داشت. گزارشات امید‌آفرینی در این رابطه به دست ما رسیده که ان شالله به‌زودی منتشر خواهد شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *