صحرایی: به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم و می‌توانیم با سرمایه خودمان، راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

وزیر آموزش و پرورش از تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان خبر داد.

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی وزارت آموزش و پرورش، رضامراد صحرایی در دیدار جمعی از فرهنگیان شیراز با تبریک روز حافظ اظهار کرد: ساعت‌ها می‌شود در مورد حافظ و اشعارش سخن گفت، پیام من به معلمان و دانش‌آموزان این است که مبادا از حافظ خوانی و سعدی خوانی غفلت کنید.

وزیر آموزش و پرورش با گرامیداشت یاد و خاطره شهدای فرهنگی و دانش‌آموز به ویژه شهدای حمله تروریستی به شاه چراغ (ع) ادامه داد: اینکه ۲۵ درصد شهدای فارس را دانش‌آموزان تشکیل می‌دهند نشان از اهمیت موضوع شهید و شجاعت در خانواده‌ها است.

صحرایی با تجلیل از خیرین مدرسه‌ساز خاطرنشان کرد: خیرین در ترسیم آینده کشور سهیم هستند و بستری را برای ساخت آینده کشور فراهم می‌کنند.

وی ادامه داد: عبور از گردنه‌های سخت پیشرفت بدون کمک آموزش و پرورش ممکن نیست اگر جامعه سالم می‌خواهیم باید مدارس را دنبال کنیم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امروز اگر آسیب اجتماعی داریم ناشی از غفلت و ضعیف عمل کردن مدرسه در گذشته است.

وی ادامه داد: ما در حالی وارد دولت سیزدهم شدیم که آموزش و پرورش با چند مسأله روبرو بود، وجود سندی غیر از سند تحول بنیادین و مسأله کارهای بر زمین مانده که رتبه‌بندی یکی از مصادیق آن بود.

وی ادامه داد: در این مدت سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را به تنها سند رسمی که نشان دهنده مسیر پیشرفت آموزش و پرورش است، تبدیل کردیم و در رتبه‌بندی آنچه انجام شد حداقلی بود و برای معلمان هر کاری که بتوانیم انجام می‌دهیم.

صحرایی افزود: کمبود معلم در برخی مناطق به‌زودی حل خواهد شد، آنچه امروز در کمبود معلم می‌بینیم نتیجه تضعیف دانشگاه فرهنگیان در دوره‌های گذشته است.

وی گفت: امروز ما برای تقویت دانشگاه فرهنگیان هرکاری که بتوانیم انجام می‌دهیم، در دانشگاه فرهنگیان باید طوری کار کنیم که تنها دغدغه تربیت دانشجومعلمان باشد نه اینکه دغدغه فضا و تجهیزات مسئله اول قرار گیرد.

وزیر آموزش و پرورش، اضافه کرد: نظام تعلیم و تربیت یک دستگاه فرهنگی اجتماعی است و یک نهاد سیاسی نیست لذا نباید در آموزش و پرورش سیاست‌زدگی حاکم باشد، سیاسی کردن عدالت آموزشی ظلم به مدرسه، دانش‌آموز و جامعه است.

عضو کابینه دولت مردمی سیزدهم ادامه داد: به دنبال تاسیس سازمان اقتصادی و رفاهی معلمان هستیم و می‌توانیم با سرمایه خودمان، راه‌اندازی آن را عملی کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *