آیین ارسال ۲۸۰۰۰ جلد کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی کشور

در آستانه آغاز هفته ملی کودک، آیین ارسال ۲۸۰۰۰ جلد کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی کشور برگزار شد.

آیین ارسال کتاب جهت تجهیز کتابخانه‌های مدارس استثنایی کشور همزمان با آغاز هفته ملی کودک، صبح امروز با حضور اصغر باقرزاده معاون پرورشی و فرهنگی، وحید بیگدلی قائم مقام سازمان دانش‌آموزی و معاونان و مسئولان سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور و هم موسسه منادی تربیت در محل این موسسه برگزار شد.

در این آیین که با همکاری معاونت پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش صورت گرفت ۲۸ هزار جلد کتاب به مدارس استثنایی سراسر کشور ارسال شد.

اصغر باقرزاده در این آیین ضمن قدردانی از این اقدام اظهار کرد: این اقدام اعطای بیش از ۲۷ هزار جلد کتاب به ۳۳۵ کلاس درس در مدارس استثنایی کشور است.

معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: این کتب توسط کارشناسان آموزش‌وپرورش استثنایی بررسی و انتخاب شده و این کتاب‌ها در ۲۲۰ عنوان و توسط ۲۲ ناشر تهیه شده است.

وی با بیان اینکه بالغ بر یک میلیارد تومان هزینه صرف شده برای این اقدام و تهیه کتاب‌ها است، گفت: ۳۰ عنوان از این کتاب‌ها به خط بریل مخصوص دانش‌آموزان کم بینا و نابینا نیز تهیه شده است.

باقرزاده در ادامه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: در تمام مدارس سراسر کشور تلاش بر این است که کتابخانه‌های کلاسی ایجاد شود. طرح‌هایی در دستور کار است که بخشی از آن‌ها از سال گذشته شروع شده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه این معاونت ۵ هزار کتابخانه کلاسی را تجهیز کرده است، گفت: اخیرا تفاهم‌نامه‌ای بین موسسه منادی تربیت از طرف ما، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و معاونت ابتدایی امضا شده است که طی آن ۲۰ هزار کتابخانه کلاسی ایجاد خواهد شد. کتاب‌ها توسط موسسه منادی تربیت تهیه و تایید می‌شود و اکنون در حال تامین اعتبار هستیم برای اینکه این کار انجام شود.

وی تصریح کرد: باید انگیزه و علاقه‌مندی مطالعه کتاب در بچه‌ها ایجاد شود و امسال خوشبختانه به مناسبت اربعین کتاب‌های خوبی تهیه شد.

اصغر باقرزاده درباره آخرین وضعیت صدور مجوز جذب مربی پرورشی نیز گفت: صحبت‌ها فراتر از ۱۱ هزار مجوز است و تا حدود ۲۵ هزار نفر، سازمان امور اداری و استخدامی در مراحل بررسی داده‌های ما هستند. به ما وعده کردند که بعد از اعلام نتایج دبیری و تکمیل ظرفیت آموزگاری در آبان‌ماه دفترچه آزمون پرورشی را اعلام می‌کنند. هنوز مجوز صادر نشده است و در حالت رفت و برگشت و تبادل اطلاعات هستیم تا این مجوز صادر شود.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *