ساخت بیشترین مدرسه در سیستان وبلوچستان

میدرضا خان محمدی در حاشیه تحویل و بهره برداری بیش از ۲۰۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی در شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ که با حضور ریاست جمهور در محل تالار بزرگ وزارت کشور برگزار شد، ضمن قدردانی از حسن توجه دولت به ویژه شخص رئیس جمهور به موضوع مهم مدرسه سازی، اظهار کرد: با روحیه انقلابی و کار جهادی خانواده بزرگ نوسازی مدارس در سراسر کشور در کمتر از ۱۰ ماه توانستیم  بیش از ۳۱۰۰ پروژه با استعداد بیش از ۱۵ هزار کلاس درس تحویل دانش آموزان دهیم.
وی افزود: بعد از تحویل ۱۱۰۰ پروژه به استعداد ۵۴۰۰ کلاس درس در دهه فجر ۱۴۰۱ با حضور رئیس جمهور، هم اکنون بیش از ۲۰۰۰ پروژه به استعداد ۱۰۰۰۰ کلاس درس با فرمان دکتر رئیسی تحویل دانش آموزان شد تا موجبات آرامش خاطر فرزندان ایران عزیز را فراهم نماید.

خان محمدی تصریح کرد: در دولت سیزدهم بیش از ۵۸۰۰ پروژه در قالب ۲۷۸۰۰  کلاس درس با زیر بنا ۳ میلیون و ۵۰۰ هزار متر مربع، به همت والای گروه های جهادی و مردمی که در راس آنها خیرین گرانقدر و همیشه همراه قرار دارند، تحویل خانواده بزرگ تعلیم و تربیت کشور شده است.

رئیس سازمان نوسازی توسعه و تجهیز مدارس با بیان اینکه رویکرد مهم مردمی سازی دولت در مدرسه سازی تجلی پیدا کرده است، اذعان کرد: با توجه به اینکه مدارس از مهم‌ترین نهادهای اجتماعی، تربیتی و آموزشی و از اصلی‌ترین ارکان تعلیم و تربیت در کشور می باشند، حضور پر رنگ مردم در ساخت و نگهداری مدارس و عبور از مشارکت ۵۰ درصدی فرصتی برای ارتقای سرمایه های اجتماعی در سطح جامعه خواهد بود و به واقع الگوی موفق مردمی سازی در مدرسه سازی نمایان شد.
معاون وزیر آموزش و پرورش توجه دولت  به مناطق محروم را یکی دیگر از رویکردهای دولت سیزدهم خواند و گفت: نزدیک به ۶۴ درصد از پروژه های آموزشی و تربیتی که افتتاح شده اند در روستاها و نقاط حاشیه شهر می باشند که نشان از تحقق شعار دولت در امر جهاد مدرسه سازی در مناطق محروم دارد. به عنوان مثال بیشترین پروژه مربوط به استان سیستان و بلوچستان با تحویل بیش از ۳۰۰۰ کلاس درس می باشد.

خان محمدی در ادامه تصریح کرد: میانگین روزانه پروژه ها و کلاسهای درس تحویل شده ۸ الی ۱۱ پروژه در قالب بیش از ۳۸  الی ۴۸ کلاس درس در روز بوده که با جلوه درخشانی از رعایت ضوابط، استانداردهای فنی و مهندسی وتکیه بر فرهنگ معماری و شهرسازی ایرانی – اسلامی  به عنوان مهمترین اولویت و رویکرد اساسی سازمان نوسازی در احداث این بناهای ارزشمند مورد توجه قرار گرفته است.
وی از وجود ۱۰۴ هزار کلاس درس نیازمند تخریب، بازسازی و مقاوم سازی خبرداد و افزود: با رویکرد دولت  در برنامه هفتم توسعه و با تصویب احکام مرتبط با نهضت مدرسه سازی، این مسئله از صفحه مدارس ایران محو خواهد شد.
وی در پایان ضمن تقدیر و تشکر از خیرین مدرسه ساز و مشارکت مردم در جهاد مدرسه سازی، سپاس از مجموعه حمایت ها و توجه دولت به خصوص در سفرهای استانی ریاست جمهوری که نقش بسزایی در این موفقیت ها داشته است و نگاه جهادی وزیر فرهیخته و انقلابی آموزش و پرورش،  زحمات و تلاش های شبانه روزی خانواده بزرگ نوسازی مدارس در سراسر کشور در به ثمر نشستن این برگ زرین افتخارآمیز، تحویل بیش از ۳۱۰۰ پروژه آموزشی و پرورشی طی ۱۰ ماه گذشته به خانواده بزرگ تعلیم و تربیت را تبریک گفت و از درگاه خداوند برای همه فعالین عرصه جهاد مدرسه سازی توفیق روزافزون مسئلت کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *