انگلیس کودکان پناهجو را با بزرگسالان متهم جنسی هم بند زندان می کند

روزنامــه گاردین در گــزارش جدیدی آورده اســت: مقام های انگلیســی، کودکان بدون سرپرســتی را که همراه با پناهجویان دیگر وارد این کشــور می شوند در زندان همراه با مجرمان جنســی نگهداری می کنند.

به نقل از روزنامه «گاردین»، این کودکان آســیب پذیر به زندان هایی منتقل می شــوند که مجرمان بزرگسال از جمله متهمان جنســی در آنها محبوس هستند. بنابر این گزارش تاکنون مــوارد زیادی از انتقال کودکان به زندان های بزرگسالان شناسایی شده است. این کودکان که فرد بزرگســالی آنها را همراهــی نمی کند به نظر می رســد که قربانی فرآیند قاچاق انسان شده اند. اکثر این کودکان اهل ســودان یا سودان جنوبی هستند که قاچاقچیان آنهــا را از طریق لیبی با قایق های کوچک به انگلیس آورده اند و قربانــی قاچاق یا نوع دیگری از سوءاســتفاده بوده اند. به دنبال این تصمیم غیرانسانی علیه کودکان پناهجو، منتقدان و فعالان حقوق بشری در این کشور از وزارت کشــور انگلیس خواسته اند که ضمــن تحقیق در این خصوص بــه نگهداری کودکان در زندان بزرگســالان و در کنــار این قبیل از مجرمان و متهمان پایان دهد.

«مدی هریس»، یکی از فعالان و منتقدان این رفتار ضدبشری به گاردین گفته است که پرونده بیش از ۱۰۰۰ نفر از پناهجویانی را که سن آنها مورد مناقشه است، بررسی کرده و بنابر این ارزیابی ها، آن دســته از کودکان که به زندان بزرگسالان فرستاده شــده اند، بیش از دیگران آســیب دیده اند. با این حال وزارت کشــور انگلیس ســن این کودکان را زیر سوال می برد و مدعیست که آنها، بزرگسال محسوب می شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *