روایت فعالیت‌های کانون تربیت اسلامی؛ از برخورد با سند ۲۰۳۰ تا احیای معاونت پرورشی

سید نصرت الله فاضلی دبیر کنگره هفتم کانون تربیت اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس به جزئیات برگزاری این کنگره پرداخت و اظهار کرد: کانون تربیت اسلامی بیش از دو دهه است که فعالیت‌های تربیتی را در عرصه آموزش و پرورش با اهداف متعددی شروع کرده است.

وی با بیان اینکه تاکنون 6 کنگره برگزار شده است، افزود: کنگره برای انتخاب شورای مرکزی با هدف شناسایی نیروهای مؤمن و انقلابی در آموزش و پرورش، انسجام نیروها، ترویج و تحقق اهداف تعلیم و تربیت اسلامی مانند رشد شخصیت اسلامی دانش‌آموزان، مدل‌سازی تعلیم و تربیت اسلامی در عرصه نظام‌سازی، استقلال تعلیم و تربیت مبتنی بر آموزه‌های انقلاب اسلامی، تبری از تعلیم و تربیت وابسته، مطالبه‌گری در آموزش و پرورش مبتنی بر چارچوب کلان مطالبات، دیدگاه‌ها و اندیشه‌های مقام معظم رهبری و تدوین برنامه اجرایی نظام تعلیم و تربیت و کادرسازی برگزار می‌شود.

فاضلی ادامه داد: کانون تربیت اسلامی در این دو دهه اخیر فعالیت‌های متعددی انجام داده است؛ به عنوان مثال پس از تصویب سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، به دفاع از این سند پرداخت؛ دفاع از باب اینکه این سند آرمانی نیست و قابلیت اجرا دارد. همچنین مفاهیم آن را توسعه دهد و از سطح وزارتخانه به سطح مدرسه برساند.

وی اضافه کرد: کانون تربیت اسلامی به برخی از نقطه‌های کانونی سند تحول آموزش و پرورش مثل تأمین و تربیت نیروی انسانی که بر عهده دانشگاه فرهنگیان بوده است، پرداخته و برای ایجاد و توسعه زیرساخت‌ها و افزایش دانشجو دانشگاه فرهنگیان اقدام کرده است و اصرار بر این داشته است که نیروهای مورد نیاز آموزش و پرورش فقط از دالان دانشگاه فرهنگیان عبور کنند و تربیت شود.

دبیر کنگره هفتم کانون تربیت اسلامی با بیان اینکه موضوع بحث احیای معاونت پرورشی از دیگر مواردی بوده است که کانون پیگیری کرده است، افزود: مخالفت با طرح‌ها و برنامه‌هایی که مغایر سند تحول بوده است از دیگر فعالیت‌های کانون است که می‌توان به موضوع سند 2030 است یا مدارسی که توسط برخی نهادهای غیر اسلامی در درون کشور قصد توسعه داشتند، اشاره کرد.

وی با بیان اینکه کانون تربیت اسلامی در بحث مبارزه با فساد ۱۰ هزار میلیاردی صندوق ذخیره فرهنگیان هم حضور جدی داشت، اظهار کرد: در این راستا پیگیری‌های متعددی انجام شده است.

فاضلی با بیان اینکه کنگره هفتم کانون تربیت اسلامی دوم شهریور در مجتمع فرهنگی ـ آموزشی آتیه برگزار می‌شود، افزود: در این کنگره، عملکرد دوره سه ساله و گزارش بازرسان شورای مرکزی ارائه می‌شود.

وی با اشاره به اینکه کانون تربیت اسلامی ۲۰۰ شعبه در سراسر کشور دارد، ادامه داد: قرار است بیش از ۷۰۰ نفر در کنگره هفتم کانون تربیت اسلامی شرکت کنند و با حضور نماینده وزارت کشور، انتخابات شورای مرکزی برگزار خواهد شد و ۲۱ نفر به عنوان شورای مرکزی و ۳ نفر به عنوان بازرس انتخاب می‌شوند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *