جهاد تبیین در برخورد با فتنه ها

سردار حسین سلامی فرمانده‌ کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی سه‌شنبه ۱۰ مرداد در همایش فرماندهان و مسئولان بسیج سراسر کشور که در سالن ۵ آذر سازمان بسیج مستضعفین برگزار شد، با اشاره به حضور پرشور، گسترده و عاشورایی ملت عظیم‌الشأن ایران به‌ویژه جوانان مؤمن و غیرتمند در آیین‌های سوگواری سید و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام و یاران باوفایش در ماه محرم گفت: پیامد حضور بالای مردم در مراسم‌های دهه نخست محرم، شکست برنامه‌های دشمن است، دشمنان ایمان و باور مردم را نشانه رفته بودند، اما مردم با ایمان و باور دینی در این مراسم‌ها شرکت کردند و پاسخ آن‌ها را دادند.

سردار سلامی با اشاره به اینکه “در زمان پرطراوت جهاد در راه خدا قرار داریم و بسیج در این عرصه بزرگ جهاد، نقش قاطع، منحصر به‌ فرد و بی‌نظیری دارد”، افزود: ما در میدان جنگ، بزرگ شده‌ایم. اگر دفاع مقدس نبود آیا ما می‌توانستیم مقابل دشمنانی که مجهز به همه تجهیزات و فناوری‌ها هستند ایستادگی کنیم؟ دشمن در فتنه اخیر با تمام ثروت و قدرت خود به میدان آمده بود، اما نتیجه‌ای دریافت نکرد.

فرمانده سپاه پاسداران گفت: اغتشاشات سال گذشته، قوی‌ترین، خطرناک‌ترین، جدی‌ترین، نابرابرترین و وسیع‌ترین پیکار جهانی ضد نظام اسلامی ایران بود، اما دشمن در این پیکار سنگین، شکست خورد.

سردار سلامی افزود: بسیج و سپاه در فتنه عظیم سال قبل با تدبیر، ثبات قدم، اعتماد به نفس بالا و امید زیاد در میدان حاضر شدند و کنار مردم، با نقش بر آب کردن نقشه‌های دشمن، آن را شکست دادند.

وی گفت: فتنه سال قبل، تلخ بود، اما درس‌ها و نبرد‌های بزرگی برای ما داشت و اگر ما می‌خواستیم چنین فتنه‌ای را با تمام ابعادش در کتاب یا مقالاتی مطالعه کنیم، نمی‌توانستیم به آن دسترسی پیدا کنیم، اما در این فتنه آن را کامل و جامع دیدیم.

فرمانده‌کل سپاه، مطالبه جهاد تبیین و روشنگری، با تلاش روزافزون برای حل مشکلات مردم و کنار آن‌ها بودن و نجاتگر و امدادگر مردم بودن را امری مهم توصیف کرد و گفت: همه مردم می‌توانند وارد بسیج شوند و شما باید میدان‌دار رفع مشکلات مردم و کشور باشید.

وی افزود: بسیج می‌تواند مساحت کل انقلاب را پوشش دهد و با حضور و نقش‌آفرینی در میدان و خسته نشدن و گسترش قوه محرکه و متفکرانه و روحیه و کار جهادی است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *