مرحله دوم کمک مومنانه| از افطاری برای نیازمندان تا توزیع صد‌ها هزار بسته معیشتی

آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان های تهران و سراسر کشور

همزمان با سالروز ولادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) دومین رزمایش مواسات، همدلی و کمک مؤمنانه در مرقد مطهر حضرت امام خمینی(ره) آغاز شد.

علیرضا حیدرنیا در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار کرد: امروز در این حرم نورانی ۱۴هزار بسته معیشتی و بهداشتی بسته‌بندی و آماده شده که به شهرستان‌های استان تهران ارسال می‌شود.

وی افزود: علاوه بر این تعداد، با کمک تمام ارگان‌ها و نهادهای انقلابی و خیران تعداد ۱۱۰هزار بسته حمایتی تهیه شده که یکی دو روز آینده در سراسر استان تهران توزیع خواهد شد.

جانشین فرمانده سپاه سیدالشهدا(ع) تصریح کرد: بسته‌های مرحله دوم مختص کسانی است که فقیر و نیازمند نیستند بلکه افرادی هستند که به واسطه شیوع کرونا شغل‌شان دچار آسیب شده و در این مدت زیان دیده‌اند لذا این خانواده‌ها را از طریق پایگاه‌های بسیج شناسایی کرده‌ایم و بسته‌ها را با حفظ شأن و کرامت در اختیار آن‌ها قرار خواهیم داد.

وی با بیان اینکه رزمایش مرحله اول بازتاب خوبی داشت، گفت: پس از فرمایش مقام معظم رهبری و اجرای اولین رزمایش کمک مؤمنانه، خیزش بزرگی برای مواسات و همدلی صورت گرفت و توانستیم مرحله دوم را نیز به خوبی به مرحله اجرا برسانیم و تا پایان کرونا در کنار مردم و خادم مردم خواهیم بود.

توزیع ۵۰ هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» آذربایجان‌ غربی

احمد رحمانی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در ارومیه، درباره جزئیات مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در استان اظهار کرد: 50 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه در سراسر استان توزیع می شود.

وی با بیان اینکه مرحله دوم این رزمایش امروز  به مناسبت میلاد با سعادت کریم اهل بیت امام حسن مجتبی(ع) همزمان با سراسر کشور در آذربایجان ‌غربی برگزار خواهد شد، ادامه داد: با هدف لبیک به منویات مقام معظم رهبری پیرامون فرمایشاتشان در نیمه شعبان این رزمایش اجرا می‌شود.

مسئول سازمان بسیج سازندگی آذربایجان‌غربی افزود: این برنامه در ادامه رزمایش کمک‌های مومنانه که از اول رمضان با توزیع ۴۰ هزار بسته معیشتی که ارزش ریالی هر بسته بیش از 3 میلیون ریال است، شروع شده و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت و در مجموع بیش از 200 هزار بسته معیشتی توزیع خواهد شد که این بسته‌های معیشتی توسط پایگاه‌های بسیج سراسر استان انجام می‌گیرد.

رحمانی خاطرنشان کرد: یک هزار سری جهیزیه به نوعروسان استان آذربایجان‌غربی همزمان با اهدای بسته‌های معیشتی با حضور مسئولان استانی طی مراسمی ویژه در محل مجموعه شهید کاظمی اهدا خواهد شد.

اختصاص ۱۴ میلیارد تومان به رزمایش «کمک مؤمنانه»/ ۵۹ هزار بسته معیشتی توزیع می‌شود

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در استان از امروز مصادف با 15 رمضان آغاز شده و تا شب 25 رمضان ادامه خواهد داشت که به لطف مردم و خیرین تدارک خوبی برای سومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه نیز انجام شده است.

قاسمی به تشریح توزیع بسته‌های معیشتی توسط نهادهای مختلف پرداخت و افزود: در مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه 10 هزار و 422 بسته توسط کمیته امداد، چهار هزار و 750 بسته توسط آستان قدس رضوی، 10 هزار و 730 بسته توسط بنیاد علوی، 822 بسته توسط اوقاف، 9 هزار و 935 بسته توسط ستادت اجرایی فرمان امام(ره)، 920بسته توسط هلال‌احمر، 10 هزار و 199 بسته توسط استانداری، سه هزار و 889 بسته توسط پایگاه‌های مقاومت، هفت هزار بسته توسط خیرین، 150 بسته توسط بنک صادرات و 400 بسته توسط خیرین مدرسه‌ساز تهیه و توزیع خواهد شد.

وی با اعلام اینکه ارزش این بسته‌های معیشتی مختلف و از 200 تا 400 هزار تومان است، اضافه کرد: در مجموع میانگین هر بسته معیشتی 250 هزار تومان است و همچنین تعدادی کارت هدیه تهیه شده و در بین جامعه هدف توزیع خواهد شد.

فرمانده سپاه انصارالرضا(ع) خراسان‌جنوبی از طبخ و توزیع 70 هزار 837 پرس غذای گرم به ارزش ریالی 850 میلیون تومان در سطح استان خبر داد و عنوان کرد: همچنین 72 فقره وام به مشاغل آسیب‌دیده از کرونا پرداخت و در بحث بخشش اجاره نیز یک هزار و 13 مورد بخشش اجاره به ارزش ریالی 725 میلیون تومان در استان انجام شده است.

قاسمی با اشاره به اینکه برای مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه تاکنون 38 هزار و 547 نفر شناسایی شده‌اند، تبیین کرد: قریب 20 هزار بسته معیشتی از لیست شناسایی شده بیشتر داریم که در همین راستا شناسایی جامعه هدف انجام می‌شود.

توزیع بیش از ۳۰۰۰ بسته افطاری در شاهرود

به مناسبت ولادت کریمه اهل‌بیت (ع) و در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه، بیش از سه هزار بسته افطاری در شهرستان شاهرود توزیع شد.

در همین راستا به همت پایگاه شهید عرب عامری حوزه بسیج مساجد و محلات حمزه سیدالشهدا (ع)، تهیه و توزیع یک هزار و 500 پرس غذای گرم به همت خیران انجام و در روستای خیج در زمان افطار توزیع شد.

پایگاه ولیعصر (عج) حوزه بسیج مساجد و محلات علی ابن ابی‌طالب (ع) شاهرود نیز یک هزار بسته افطاری را در محله اسلامی شهرک ولیعصر (عج) این شهر توزیع کرد.

پایگاه عاشقان ولایت این حوزه نیز ۳۰۰ پرس غذای گرم در وعده افطار در شهرک انقلاب شاهرود به مناسبت میلاد امام حسن مجتبی (ع) توزیع کرد.

همچنین به همت هیأت‌الشهدای شاهرود، طبخ حلیم به مناسبت ولادت کریم اهل‌بیت (ع) انجام و در قالب ۵۰۰ پرس وعده افطار بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا شاهرود توزیع شد.

قرارگاه شهید سلیمانی شاهرود نیز که در راستای رزمایش مواسات و کمک مؤمنانه فعالیت دارد و هر شب بیش از یک هزار پرس سحری تهیه و بین نیازمندان و آسیب دیدگان کرونا شهرستان شاهرود توزیع می‌کند.

خادمان مهدیه بزرگ شاهرود نیز در شب میلاد امام حسن مجتبی (ع) یک هزار بسته معیشتی شامل برنج، گوشت، روغن، شکر، حبوبات، ماکارونی و پنیر را بین خانواده‌های نیازمند و آسیب‌دیده از کرونا توزیع کردند.

توزیع سه هزار بسته غذایی در دومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه شهرستان البرز

حجت الاسلام مسعود مهدوی امام جمعه شهر الوند، از توزیع سه هزار بستۀ غذایی در میان نیازمندان و آسیب دیدگان ناشی از شیوع بیماری کرونا در سطح شهرستان البرز به همت قرارگاه کمک مؤمنانۀ سپاه ناحیه امام رضا(ع) خبر داد.

رزمایش کمک مؤمنانه در کرمان/آغاز توزیع 38 هزار بسته معیشتی در مرحله دوم

سردار حسین معروفی فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان نیز در آیین آغاز رزمایش کمک مؤمنانه در محل مصلی کرمان با تبریک میلاد امام حسن مجتبی (ع) اظهار داشت: مقام معظم رهبری فرمان کمک مؤمنانه ملت بزرگ ایران را در قالب رزمایش همدلی صادر فرمودند.

وی افزود: ما نیز به میمنت ولادت این امام همام دومین مرحله رزمایش کمک مؤمنانه را در سراسر استان کرمان در قالب قرارگاه‎های امام حسن مجتبی (ع) با عضویت ائمه جمعه، فرمانداران، ائمه جماعات شهر و روستا، فرماندهان حوزه‎ها و پایگاه‎های مقاومت و محوریت مسجد برای جمع‎آوری  کمک‎های مردم به نیازمندانی که به دلیل ویروس منحوس کرونا معیشت آنها با مشکل مواجه شده است، برگزار کردیم.

معروفی تصریح کرد: بر همین اساس امروز 38 هزار و 800 بسته غذایی برای سراسر استان کرمان پیش‎بینی کردیم که از این تعداد 12 هزار و 100 بسته متعلق به بنیاد علوی و 26 هزار و 700 بسته مربوط به قرارگاه‎های امام حسن (ع) است.

حجت‌الاسلام حسن علیدادی‌سلیمانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان نیز با بیان اینکه جادارد به مردم خوب و کریم استان کرمان تبریک بگویم، اظهار داشت: مردم کرمان در این رزمایش در کنار بسیج و سپاه خوش درخشیدند.

وی با اشاره به اینکه هر روز در استان شاهد کمک‌های مؤمنانه در شهرهای مختلف استان هستیم، بیان داشت: طی دو مرحله رزمایش کمک مؤمنانه در استان توسط سپاه و بسیج حجم وسیعی از کمک‌ها به نمایش گذاشته و گزارش آن ارائه شده است.

از توزیع ۱۵۰ بسته‌ معیشتی تا افطاری ۲۰۰۰ نیازمند بر سفره کریمِ اهل بیت(ع)

 مسؤول گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) رشت نیز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس، با بیان اینکه گروه جهادی کریم اهل‌بیت از روزهای اول شیوع کرونا در کنار مردم شهرستان رشت است، اظهار کرد: پس از شیوع کرونا در استان گیلان عده‌ای از جوانان انقلابی رشتی شروع به تشکیل گروه جهادی با عنوان کریم اهل‌بیت کرده و در تمام این روزها در کنار مردم بوده است.

معین وفادار اقدامات گروه جهادی کریم اهل‌بیت را فقط مختص به تهیه اقلام بهداشتی ندانست و افزود: در روز وفات حضرت خدیجه (س) جوانان این گروه جهادی ۱۵۰ بسته غذایی را در محلات محروم عینک و دخانیات توزیع کردند.

وی با اذعان به اینکه گروه جهادی کریم اهل‌بیت با ابتکار خود یاد سردار قاسم سلیمانی را در سفره‌های افطاری مردم زنده نگه‌داشته است، بیان کرد: در تمامی بسته‌های غذایی اهداشده توسط جوانان این گروه جهادی عکس سردار دل‌ها نقش بسته و نام فرستنده را سردار سلیمانی از بهشت و نام گیرنده را هم‌وطن مهربان در رشت نوشتند که اقدام بسیار خوب و زیبایی بوده است.

مسؤول گروه جهادی کریم اهل‌بیت (ع) با اشاره به توزیع بسته‌های افطار در شب میلاد امام حسین مجتبی (ع) تصریح کرد: یکی از خصوصیات امام حسن مجتبی (ع) مهربان بودن آن حضرت بوده است و به همین دلیل نام این گروه جهادی را کریم اهل‌بیت نامیده و دیشب دو هزار بسته غذایی به نیت این امام عزیز شامل، پنیر، سبزی، بامیه، خرما و کتلت را در مناطق محروم عینک و دخانیات و احمد سرگوراب توزیع کردیم.

توزیع 86 هزار بسته غذایی بین نیازمندان لرستانی

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان نیز در مراسم آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مومنانه گفت: در مرحله اول کمک مومنانه با کمک بنیاد مسنضعفان بیست هزار بسته را توزیع کردیم.

کشکولی با اشاره به اینکه امروز در مرحله دوم نیز  ۳۵ هزار بسته توزیع می‌شود، بیان کرد: ۲۵هزار از این بسته‌ها مربوط به ستاد اجرایی امام و ده هزار بسته شامل کمک‌های مردمی است.

وی افزود: سپاه بعد از نیمه شعبان ۴ میلیارد تومان کمک  نقدی و غیر نقدی جمع‌آوری کرده که یک میلیارد تومان نقدی و سه میلیارد دیگر غیر نقدی است.

به گفته سردار کشکولی از ابتدای شیوع کرونا تاکنون ۸۶ هزار بسته بین مردم توزیع شده است. 

فرمانده سپاه حضرت ابوالفضل (ع) لرستان افزود: امروز همچنین همزمان با توزیع بسته‌های معیشتی ۸۳ سری جهیزیه شامل ۹۳۱ قلم را به ۸۳ عروس و داماد تقدیم می‌کنیم.

توزیع بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی در استان مرکزی

سردار محسن کریمی نیز در آیین مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه در فراهان و افتتاح طرح‌های بسیج سازندگی شهرستان اظهار کرد: انسان در سراسر زندگی خود در امتحان‌های بزرگ الهی قرار دارد و آن چیزی که خداوند از انسان در امتحانات الهی انتظار دارد عمل صالح می‌باشد که اخلاص در نیت و تقوای در عمل از مهمترین شروط عمل صالح است.

کریمی خاطرنشان کرد: در مرحله اول رزمایش کمک مؤمنانه در استان مرکزی به جز بسته‌های معیشتی غیررسمی که تهیه و توزیع شد بیش از ۵۲ هزار بسته معیشتی به ارزش ۳۰۰ هزار تومان در اختیار نیازمندان و افراد آسیب‌دیده قرار گرفت که امروز هم به مناسبت ولادت امام حسن مجتبی(ع) مرحله دوم رزمایش آغاز شده است که مرحله سوم آن نیز در عید سعید فطر برگزار خواهد شد و بنا داریم این کار خداپسندانه تا عادی شدن شرایط ادامه داشته باشد.

وی گفت: تجربه نشان می‌دهد آن چیزی که در توان و میدان داریم اگر پای کار بیاوریم خداوند هم کسری‌ها را جبران خواهد کرد.

فرمانده سپاه روح‌الله استان مرکزی تأکید کرد: این رزمایش یک فرصت مغتنم و ارزشمند است که همه باید در حد توان خود از این فرصت به دست آمده استفاده کنند و نباید امروز از این فرصت ارزشمند غافل شویم.

ستاد اجرایی پای کار کمک مؤمنانه

دومین مرحله از رزمایش کمک مؤمنانه با حمایت بنیاد احسان وابسته به ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) با توزیع ۳۲ هزار بسته معیشتی به‌مناسبت میلاد باسعادت کریم آل طه امام حسن مجتبی(ع) ظهر امروز در بندرعباس برگزار شد.

توزیع ۱۷ هزار بسته معیشتی در قشم

حجت‌الاسلام میثم تارم در آئین آغاز مرحله دوم رزمایش کمک مؤمنانه قشم اظهار داشت: 13 هزار بسته حمایتی به ارزش 30 میلیارد ریال در مرحله نخست رزمایش همزمان با شروع ماه مبارک رمضان توزیع شد.

وی افزود: امروز در مرحله دوم رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم نیز چهار هزار بسته معیشتی و پنج هزار پرس غذای گرم به ارزش 6 میلیارد ریال در بین نیازمندان و خانوارهای آسیب دیده از شیوع ویروس منحوس کرونا توزیع می‌شود.

امام جمعه و فرمانده قرارگاه مرکزی رزمایش مواسات، همدلی و کمک مومنانه شهرستان قشم تصریح کرد: پخت و توزیع 20 هزار پرس غذای گرم دیگر به ارزش 2 میلیارد و 700 میلیون ریال نیز از شامگاه امروز آغاز و تا پایان ماه رمضان ادامه خواهد داشت.

حجت‌الاسلام والمسلمین تارم ادامه داد: مجموع مشارکت‌ها و اقلام اهدایی رزمایش کمک مومنانه شهرستان قشم تا کنون 17 هزار بسته معیشتی و 25 هزار پرس غذای گرم به ارزش 38 میلیارد و 700 میلیون ریال است.

 ارسال کمک‌های «سپاه» به دورترین نقاط هرمزگان

سردار علیرضا تنگسیری در حاشیه اجرای مرحله دوم رزمایش مواسات نیروی دریایی سپاه در گفت‌‌وگو با خبرنگار فارس در بندرعباس اظهار کرد: امروز به طور همزمان در ۱۲ نقطه جغرافیایی نیروی دریایی سپاه ۱۰ هزار بسته معیشتی در میان خانواده‌های محروم و اقشار آسیب دیده از شیوع بیماری کرونا توزیع می‌کند.

وی افزود: این کمک‌ها به همت ستاد نیروی دریایی سپاه و جمعی از خیران تهیه شده و به دورترین نقاط این استان‌ها منتقل می‌شود.

فرمانده نیروی دریایی سپاه با بیان این که این کمک‌ها با وسایل نقلیه سپاه و بالگرد به مناطق کمتربرخوردار منتقل می‌شود، اضافه کرد: مرحله اول را در ابتدای ماه مبارک رمضان اجرا کردیم و مرحله سوم را در انتهای ماه رمضان اجرا خواهیم کرد.

توزیع ۲۶۵۰ بسته معیشتی در قرارگاه «کمک مومنانه» تویسرکان

مرحله دوم «کمک مومنانه» در قالب کمک‌های مردمی قرارگاه مواسات مومنانه امام حسن مجتبی(ع) تویسرکان با حضور امام جمعه، فرمانده سپاه ناحیه و خبرنگاران برای توزیع در بین نیازمندان آسیب‌دیده کرونا آماده شد.

فرمانده سپاه ناحیه تویسرکان در این برنامه اظهار کرد: ۲ هزار و ۶۵۰ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۸۰۰ میلیون تومان در ادامه مرحله دوم رزمایش «کمک مومنانه» از محل کمک‌های مردمی و ستاد اجرایی فرمان امام(ره) تهیه و در اختیار محرومان و آسیب دیدگان از ویروس کرونا قرار می‌گیرد.

مرتضی سیاهوشی با اشاره به توزیع یک‌هزار و ۱۸۰ بسته معیشتی و بهداشتی به ارزش ۴۰۰ میلیون تومان در مرحله نخست رزمایش «کمک مومنانه» بین نیازمندان آسیب دیده شهرستان گفت: انشاءالله چند روز آینده علاوه بر بسته‌های تهیه شده بالا بین ۹۰۰ تا یک‌هزار و ۲۰۰ بسته معیشتی آماده و بین محرومان توزیع خواهد شد.

امام جمعه تویسرکان با اشاره به اینکه پیرو دستور مقام معظم رهبری مبنی بر رزمایش همدلی «مواسات مومنانه» خیران اهتمام بر تحقق این امر داشتند اظهار کرد: این کمک‌ها با محوریت پایگاه‌های مقاومت با تلاش بسیجیان و سپاه پس از شناسایی نیازمندان آسیب‌دیده از کرونا به دست آن‌ها می‌رسد.

برگزاری دومین مرحله رزمایش مومنانه در نهاوند

رزمایش مواسات مومنانه همزمان با سراسر کشور با توزیع ۲ هزار بسته غذایی در محل مصلی نماز جمعه نهاوند آغاز شد.

در مراسم آغاز این رزمایش که امام جمعه، فرماندار و جمعی از مسئولین محلی حضور داشتند فرمانده سپاه نهاوند گفت: رزمایش مواسات مومنانه در این شهرستان با شروع ماه مبارک رمضان آغاز شد و در اولین مرحله آن بسته‌های غذایی برای ۱۰۰۰ خانوارهای نیازمند تهیه و توزیع شد.

علی مختاری افزود: در مرحله دوم این رزمایش که همزمان با میلاد کریم اهل بیت امام حسن(ع) انجام شد ۲ هزار بسته غذایی دیگر که با مشارکت دفتر امام جمعه، سپاه نهاوند، نمایندگی آستان مقدس رضوی در نهاوند و گروه جهادی شهید حیدری تهیه شده است بین خانوارهای زیر پوشش توزیع می‌شود.

وی اظهار کرد: این بسته‌ها شامل برنج، روغن، رب گوجه فرنگی، قند، ماکارونی به ارزش ریالی ۱۵۰ هزار تومان و جمعا به مبلغ ۳۰۰ میلیون تومان است.

فرمانده سپاه نهاوند افزود: به منظور هر چه بهتر برگزار شدن این رزمایش ۵ هزار و ۵۰۰ خانوار در سطح شهرستان با همکاری کمیته امداد، بهزیستی، دهیاری‌ها و پایگاه‌های مقاومت در سطح روستا شناسایی شده که در طول ماه مبارک رمضان طی سه مرحله بسته‌های غذایی بین آنان توزیع می‌شود.

عرضه ۱۱۰۰ بسته حمایتی در رزمایش کمک مومنانه کبودراهنگ

مرحله دوم رزمایش کمک‌های مومنانه در کبودراهنگ با تهیه و توزیع یک‌هزار و ۱۰۰ بسته معیشتی آغاز شد.

فرمانده سپاه ناحیه کبودراهنگ در تشریح این خبر گفت: در راستای اجرای فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر برگزاری رزمایش همدلی و مواسات و کمک‌های مومنانه در شهرستان کبودراهنگ همزمان با سراسر کشور ستادهای شهرستانی رزمایش در فرمانداری، دفاتر ائمه جمعه و سپاه شهرستان فعال شد و هماهنگی‌های لازم برای برگزاری منسجم و یکپارچه این رزمایش در شهرستان صورت گرفت.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *