برپایی اردوهای جهادی و علمی برای دانش‌آموزان

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به تشریح جزئیات برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در ایام‌الله دهه فجر پرداخت و گفت: اجرای پویش «من سلیمانی‌ام» در روز 22 بهمن، توزیع شربت و شیرینی در مدارس، برگزاری اردوهای جهادی و علمی و برپایی همایش لاله‌های روشن از نمونه برنامه‌ها در دهه مبارک فجر است.

برپایی اردوهای جهادی و علمی برای دانش‌آموزان/ پویش «من سلیمانی‌ام» در 22 بهمن

مجتبی باستان جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور در گفت‌وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس، در خصوص برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در ایام الله دهه فجر، اظهار کرد: با همکاری آموزش و پرورش، برنامه‌های متعددی را در این دهه طراحی کردیم که یکی از اصلی‌ترین برنامه‌ها در قالب پویش «من سلیمانی‌ام» اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: دانش‌آموزان با در دست داشتن عکس نوشته‌ای از سردار سلیمانی با نوشته «من یک سلیمانی‌ام» در راهپیمایی روز 22 بهمن شرکت خواهند کرد و ان‌شاءالله در این مراسم دانش‌آموزان یکبار دیگر انزجار خود را نسبت به استکبار جهانی نشان می‌دهند.

باستان با بیان اینکه زنگ انقلاب ساعت 9:33 دقیقه 12 بهمن در مدارس کشور طنین‌انداز شد، گفت: توزیع شیرینی و شربت و اجرای تئاتر و سرود در مدارس، ارائه دستاوردهای علمی کشور توسط اعضای شورای بسیج دانش‌آموزی به دانش‌آموزان مدرسه و ترویج روحیه امیدواری بین دانش‌آموزان از نمونه برنامه‌های بسیج دانش‌آموزی در دهه مبارک فجر است. 

وی اضافه کرد: پاسخگویی به شبهات و سؤالات سیاسی، اجتماعی و فرهنگی دانش‌آموزان توسط نخبگان و فرهیختگان خارج از مدرسه و طی هماهنگی با بسیج اقشار، تبیین دستاوردهای انقلاب برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های ماست؛ همچنین دانش‌آموزان بسیجی با لباس بسیج دانش‌آموزی در نمازجمعه شرکت کرده و یکی از دانش‌آموزان توانمند در خصوص ایام‌الله دهه فجر مطالبی را قبل از خطبه‌های نماز جمعه بیان می‌کند.

جانشین سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور به برپایی برنامه لاله‌های روشن با همکاری وزارت آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: 40 هزار یادواره در 40 هزار مدرسه برگزار می‌شود و ما به همه واحدهای بسیج دانش‌آموزی اعلام کردیم که به مدیر مدرسه کمک کنند تا برنامه باشکوهی برگزار شود و از خانواده شهدا، شهدای مدافع حرم و شهدای علمی نیز در این مراسم دعوت شود. 

وی تصریح کرد: دیدار با خانواده شهدا، گل‌افشانی و غبارروبی مزار شهدای دانش‌آموز، برگزاری اردوهای جهادی یک‌روزه توسط دانش‌آموزان در حاشیه شهرهای خود و بازدید از دستاوردهای علمی هر استان از دیگر برنامه‌هایی است که در این دهه اجرا می‌شود. 

باستان به تبیین شخصیت سردار سلیمانی برای دانش‌آموزان اشاره کرد و گفت: در این دهه، رزمندگان مدافع حرم در مدارس حضور می‌یابند و به تبیین شخصیت سردار سلیمانی و نظریه مقاومت می‌پردازند.

انتهای پیام/

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *