هدف آموزش و پرورش، باید تربیت دانش آموزان خلاق و جستجوگر باشد

مشاور پژوهشی و دستیار رییس سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان ایلام گفت: هدف آموزش و پرورش باید پرورش دانش آموزان خلاق و جست و جو گر باشد.

به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی آموزشی، علی محبی گفت: ما برای پیشرفت کشور باید بر علم، پژوهش و تکنولوژی تکیه کنیم و پژوهش را در بین معلمان و دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی ضمن تشریح فرایند پژوهش افزود: پژوهش باید مبتنی بر مسئله باشد و ما در آموزش و پروش باید با مشکل شناسی راهبردی مسائل مهم آموزش و پرورش را مشخص کنیم.
دکتر محبی ادامه داد: مشکل شناسی راهبردی یعنی پرداختن به ریشه های مشکل، ابعاد و اجزای مشکل و تبعات مشکل است که این مشکلات باید توسط ذینفعان و کسانی که با مشکل در ارتباط هستند شناسایی شوند.
وی اظهار کرد: یکی از رسالت‌های مدیران این است که باید تلاش کنند کار بدون پژوهش انجام ندهند و رسالت بعدی مدیران کاربست نتایج پژوهش است.
مشاور پژوهش و برنامه‌ریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت: هدف آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت دانش آموزان خلاق و جست و جو گر باشد تا زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.

آموزش و پرورش استان ایلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *