مشاور پژوهشی و دستیار رییس سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی در همایش تجلیل از پژوهشگران برتر استان ایلام گفت: هدف آموزش و پرورش باید پرورش دانش آموزان خلاق و جست و جو گر باشد.
به گزارش روابط عمومی سازمان پژوهش و برنامه ریزی
آموزشی، علی محبی گفت: ما برای پیشرفت کشور باید بر علم، پژوهش و تکنولوژی
تکیه کنیم و پژوهش را در بین معلمان و دانش آموزان نهادینه کنیم.
وی ضمن تشریح فرایند پژوهش افزود: پژوهش باید مبتنی بر مسئله باشد و ما در
آموزش و پروش باید با مشکل شناسی راهبردی مسائل مهم آموزش و پرورش را مشخص
کنیم.
دکتر محبی ادامه داد: مشکل شناسی راهبردی یعنی پرداختن به ریشه های مشکل،
ابعاد و اجزای مشکل و تبعات مشکل است که این مشکلات باید توسط ذینفعان و
کسانی که با مشکل در ارتباط هستند شناسایی شوند.
وی اظهار کرد: یکی از رسالتهای مدیران این است که باید تلاش کنند کار بدون
پژوهش انجام ندهند و رسالت بعدی مدیران کاربست نتایج پژوهش است.
مشاور پژوهش و برنامهریزی سازمان پژوهش وزارت آموزش و پرورش در پایان گفت:
هدف آموزش و پرورش باید پرورش و تربیت دانش آموزان خلاق و جست و جو گر
باشد تا زمینه پیشرفت کشور فراهم شود.
آموزش و پرورش استان ایلام