شیوه اجرای برنامه پایه دوازدهم در اختیار مدیریت مدارس است

به گزارش گروه آموزش وپرورش خبرگزاری رسانه معلم، عبدالرسول عمادی سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در این خصوص اظهار کرد: در پایه دوازدهم، ۳۵ ساعت تدریس موظف رسمی در هفته پیش‌بینی شده است و مدرسه موظف است، برنامه‌ریزی کند و مطابق برنامه درسی اقدام کند.

وی در واکنش به این جمله که وزیر آموزش و پرورش در مصاحبه‌های مختلف از امکان تقلیل واحد‌های آموزشی سخن گفته بود، گفت: این سخن وزیر آموزش و پرورش ناظر بر موضوع مدرسه محوری است یعنی مدیریت مدرسه می‌تواند متناسب با شرایط مدرسه تصمیماتی را بگیرد ولی یقیناً باید چارچوب برنامه درسی مصوب اجرایی شود.

عمادی در پاسخ به این پرسش که «آیا مدارس می‌توانند برخی درس‌ها را در پایه دوازدهم خودخوان اعلام کنند؟»، بیان کرد: اینکه چگونه برنامه درسی در مدرسه اجرا شود باید به نحوی باشد که اقتضائات برنامه درسی را مراعات کند و در عین حال اگر تصمیمات مدیر مدرسه در چارچوب قانون باشد، پذیرفتنی است.

وی در واکنش به این جمله که «مدیران مدارس عنوان می‌کنند بخشنامه‌ای در خصوص انعطاف برنامه درسی پایه دوازدهم ارسال نشده است»، گفت: اینکه دانش‌آموزان چه میزانی را در کلاس حضور داشته باشند مصوب شورای عالی آموزش و پرورش است و مدرسه باید اجرایی کند حالا اینکه این برنامه را در چه روزی قرار دهند به چه شکل اجرایی کنند به تصمیم خود مدرسه بستگی دارد.

 سرپرست معاونت آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در واکنش به این جمله که دانش‌آموزان عنوان می‌کنند در دوره پیش‌دانشگاهی ساعت آموزشی بسیار کمتر بوده و دانش‌آموزان فرصت برای آمادگی کنکور را داشتند»، اظهار کرد: آن موقع برنامه مصوب چیز دیگری بوده است اما ساعات آموزشی موظف درسی پایه دوازدهم در شورای عالی آموزش و پرورش به تصویب رسیده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *