آیین استقبال از نودانشجو معلمان سال تحصیلی

سخنان وزیر آموزش و پرورش در آیین استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان

رضا مراد صحرایی در آیین استقبال از نو دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان در پردیس نسیبه تهران،  از آموزش و پرورش به عنوان کلیدی ترین و مهم ترین دستگاه کشور  نام برد و با بیان اینکه آینده هر کشوری را از اکنون آموزش و پرورش آن می توان پیش بینی کرد، اظهار کرد: معلم و مدیران مدارس، پیشران تحول در آموزش و پرورش هستند.

وی هر دانش آموزی را تصویری از مدیر آینده کشور است دانست و خطاب به دانشجومعلمان، گفت: شما دانشجو معلم هستید، هر آنچه از یک معلم انتظار می رود، از شما نیز انتظار می رود، مسئولیت مهمی در اختیار گرفته اید و از هم اکنون معلم شده اید.

وزیر آموزش و پرورش، دانشگاه فرهنگیان را  دانشگاهی ماموریت گرا و متمایز با دانشگاه های دیگر عنوان و اظهار کرد: دانشگاه فرهنگیان، دانشگاه مهم، امیدآفرین و راهبردی ترین و مهم ترین دانشگاه کشور  است.

وی با بیان اینکه کسی که به معلمی آمده است انتخاب شده است، افزود: شما دانشجو معلمان دانشگاه فرهنگیان می توانستید به دانشگاه های دیگر بروید که روی سنگ، آب و فلز کار کنید، اما تصمیم گرفتید معلم شوید تا انسان ها را پرورش دهید.

صحرایی ادامه داد:  اکنون فاصله نسل ها کوتاه شده و دانش آموزان، جهانی متفاوت از والدین دارند، یکی از رسالت های بزرگ شما نیز این است که حلقه وصل نسل ها شوید.

وی از معلمان به عنوان معلم کادرساز و عالم پرور یاد و خطاب به دانشجومعلمان، خاطر نشان کرد:  معلمان باید دانش آموزان ماهر، سالم، کارآفرین، با اعتماد، شجاع، مظلوم یاور، ظالم ستیز، موحد و کسی که به خدا، به خلق و به خودش احترام بگذارد، تربیت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش،  با بیان اینکه هر عالمی، توفیق معلم شدن ندارد، اظهار کرد: اگر معلمان نبودند هیچ خوبی در دنیا نبود.

وی تصریح کرد: در دانشگاه فرهنگیان، دانش تخصصی و دانش حرفه ای معلمی خواهید آموخت، شما دانشجومعلمان، که مهم ترین امانت کشور به دست شما است و رهبران آینده و بزرگان آینده را تربیت می کنید، با شیوه ای متفاوت و با شرایط کاملا علمی و روانشناسی معلم آینده انتخاب شده اید.

صحرایی، با اشاره به لزوم جبران کاستی های ۱۰ ساله دانشگاه فرهنگیان در یک افق ۵ ساله، گفت: در دانشگاه فرهنگیان باید هویت معلمانه در دانشجویانش شکل بگیرد.

وی با بیان اینکه امسال شعار مدرسه قوی، ایران قوی را، مبتنی بر راهبردهای رهبر انقلاب اسلامی انتخاب کردیم، افزود:  اگر مدرسه ها قوی شود، کشور درست می شود، مدرسه قوی جایی است که ایران قوی را می سازد.

وزیر آموزش و پرورش، معلم را عامل خوشبختی کشور دانست و  اظهار کرد: جامعه ای که معلم در صدر باشد، آن جامعه از هر لحاظ در صدر است.

سخنان سرپرست دانشگاه فرهنگیان در آیین استقبال از نودانشجو معلمان

سعید غیاثی ندوشن در آیین استقبال از نودانشجو معلمان سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ که با حضور رضامراد صحرایی وزیر آموزش و پرورش در پردیس نسیبه تهران برگزارشد، ضمن خوش آمدگویی به دانشجومعلمان نوورود به سنگر علم، تعلیم و تربیت دانشگاه فرهنگیان، گفت: شما قدم در دانشگاهی گذاشته اید که به جهت اهمیت مورد تاکید رهبر معظم انقلاب بوده است و قرار است پس از دریافت علم و پرورش در این سنگر مقدس، دستکم 30 سال در مجموعه آموزش و پرورش و در راستای تربیت جوانان  این کشور به خدمت بپردازید.

وی حضور در کسوت معلمی را توفیق و شایستگی دانست و افزود: وظیفه تعلیم و تربیت انسان بر دوش معلم نهاده شده است بر خود ببالید که این شایستگی نصیب شما شده است.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان،  دانشگاه فرهنگیان را یکی از راهبردی ترین  و مهمترین دانشگاه های کشور عنوان و اظهار کرد:  اهمیت آن بر همگان روشن است زیرا این دانشگاه رسالت تربیت معلم که عهده دار تربیت نیروی انسانی است را برعهده دارد.

وی خطاب به دانشجومعلمان نوورود دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر لزوم علم آموزی و خود سازی، تصریح کرد: امیدواریم در پرتو همت و تلاش شما و اعضای هیات علمی این دانشگاه، شاهد علم آموزی به معنای واقعی باشیم، تلاش کنید بیاموزید بخواهید که به شما بیاموزانند.

غیاثی ندوشن، با بیان اینکه در کنار علم آموزی برای تعلیم و پرورش خود وقت بگذارید، اظهار کرد: لازمه معلم  شایسته و مطلوب  بودن خویشتن سازی و خودسازی است

وی با اشاره به برنامه ریزی و حساسیت در پذیرش دانشجومعلمان در سال جاری و حضور دانشجویانی دغدغه مند در این عرصه، گفت: از هیات علمی، مدیران و روسا انتظار می رود که با برنامه ریزی مناسب و دقیق، زمینه رشد و بالندگی دانشجومعلمان را فراهم کرده و برنامه ویژه داشته باشند.

سرپرست دانشگاه فرهنگیان، در پایان ابراز امیدواری کرد: در پرتو همت و تلاش مسئولان و کارگزاران این دانشگاه شاهد رفع کاستی ها و کمبود ها و توسعه بیش از پیش دانشگاه باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *