رونمایی از اولین کتاب درسی دانشگاه فرهنگیان کتاب اخلاق حرفه‌ای معلم از دیدگاه قرآن

حجت الاسلام و المسلمین قرائتی:

تمام سخنرانی هایم را تعطیل کرده ام غیر از حضور در دانشگاه فرهنگیان. شما در گنج نشسته اید قدر خودتان را بدانید. معلمی را شغل ندانید.

ایت الله گلپایگانی این مرجع عظیم الشان شیعه به من گفتند معلم قوی بشوید. اگر اصول عقاید را به نوجوانان بگویید، امام زمان( عج) راضی تر از شما است تا مرجع شوید. من ۴ ساعت تدریس در مدرسه را بر بالاترین پست و مقام در کشور ترجیح میدهم.

سرمایه ترین ادمهای کشور معلمان هستند. شما انسان می سازید. سرمایه داران طلا و خانه و ماشین دارند، شما انسان و نسل نو دارید. دنبال علم بی خاصیت نروید.

مدرسه موفق، مدرسه ای است که دانش اموزانش نمازخوان تر شوند. رابطه معلم و شاگرد باید عاطفی باشد. افرادی که با برخورد زیبا ایمان می اورند بیشتر از کسانی است که با استدلال ایمان می اورند.

معلم باید برای هدایت دانش آموزانش سوز داشته باشد. کتاب های درسی تربیت معلم باید تجربه های ۳۰ ساله معلمان باشد. پژوهش ها باید مشکلات جامعه را رفع کند. به دانش اموزان یاد بدهید آزادانه نظر بدهند.

کتاب تالیف شده بخشی از ایات قران است که هویت ساز است. معلمان به گفتگوی خصوصی، توجه به رفتار و کردار خودشان، کرامت، وقت شناسی و … توجه ویژه کنند. برای امنیت، حقوق، مسکن، کتاب از ایات قران نوشته ایم و نیاز بود تربیت معلم نیز کتابی در خصوص قرآن و اخلاق داشته باشند. کمک به این کتاب، کمک به قران است. تفسیر قران را مطالعه کنید. چرا بعضی ها هر چه باسوادتر می شوند، غرورشان بیشتر می شود؟

https://eitaa.com/cfu_acac_ir

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *