باید ضرورت تشکیلات ولایت مدار را احساس کنیم.

چرا کانون تربیت اسلامی تشکیل شد؟
جناب آقای فرشیدی در گفتگو با رسانه معلم فرمودند: «جمعی از دوستان در سال 77 با هدف شناخت تعلیم و تربیت اسلامی، گسترش آن، شناخت زمینه حاکمیت آن و مقابله با موانع آن اقدام به تاسیس کانون تربیت اسلامی کردند و طی این سالها هدف کانون این موارد بود. الحمد الله با این اهداف کانون طی این 25 سال رشد کرد.»

چه چشم اندازهایی برای کانون تربیت اسلامی در نظر گرفتید؟
جناب آقای فرشیدی افزود: «ما همواره به عنوان حمایت کننده مسئولان آموزش و پرورش و البته نظارت کننده بر امور تعلیم و تربیت و برنامه‌هاشون بودیم. همچنین به دنبال هدایت این مجموعه هستیم. در این راه اگر خطا و انحرافی صورت بگیرد کانون وظیفه دارد محکم بایستد.»

نقش تشکل‌های فرهنگیان در پیشرفت آموزش و پرورش چیست؟
دبیر کل کانون تربیت اسلامی فرمود: «آموزش و پرورش پایگاه مردمی بسیار قوی دارد. جمع عظیمی از مردم را در بر می گیرد. کانون به عنوان یک تشکیلات باید پایگاه مردمی خود را تقویت کند. به همین علت کانون تربیت اسلامی در سراسر کشور شعبه دارد. در 200 شهرستان و دانشگاه های فرهنگیان فعالیت دارد و ما از گسترش کانون استقبال می کنیم.»

چه پیشنهاداتی برای عملکرد بهتر تشکل های فرهنگیان دارید؟
مهندس فرشیدی گفت: «تقاضا داریم این گروه ها ضرورت کار تشکیلاتی را احساس کنند. یعنی حداقل عملکرد تشکیلات مقابله با تشکیلات دشمن است. جهاد تبیین که حضرت آقا می فرمایند بدون تشکیلات امکان پذیر نیست. باید دست به دست هم بدهیم و به جریان دشمن برسیم و با آن مقابله کنیم. بنابراین تقاضای من به خصوص از جوانان این است ضرورت یک تشکیلات ولایت مدار را احساس کنند و به عنوان سربازان ولایت کمک کنند. حالا چه در کانون تربیت اسلامی یا سایر تشکیلات.

چه حمایت‌هایی شما از افرادی که عضو کانون می‌شوند دارید؟
ما پشتیبان مالی جز حق عضویت نداریم و از جایی کمکی دریافت نمی‌کنیم. اما شخصیت حقوقی دایم. طبق ضوابط دولت و مجلس درحال فعالیت هستیم. هر شخص زیر مجموعه کانون باشد شخصیت حقوقی پیدا می کند و اجازه فعالیت دارد. همچنین ما از فعالیت فعالان حمایت می کنیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *