لیست مدارس نجومی به اسامی بزرگان عرصه سیاسی آلوده است

گروه سیاسی خبرگزاری رسانه معلم، به نقل از خبرگزاری دانشجو، شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان در نامه‌ای خطاب به بطحایی وزیر آموزش و پرورش نوشت: لیست مدارس نجومی، نشان از الیگارشی سرمایه بر نظام تربیت رسمی جمهوری اسلامی می‌باشد، به علاوه اینکه این لیست آلوده به اسامی بزرگان عرصه سیاسی است.
جناب آقای دکتر بطحایی
وزیر محترم آموزش و پرورش
سلام علیکم
با صلوات بر محمّد و آل محمّد (ص)؛ همانطور که مستحضرید چندی پیش انتشار جدولی با عنوان شهریه مدارس غیرانتفاعی وابسته به گروه‌ها و اشخاص سیاسی و مطرح؛ سر و صدای زیادی به پا کرد. مدتی سکوت کردیم، شاید جنابعالی از برای دفاع از حریم مقدس آموزش و پرورش و رد چنین موضوعی، اعلام موضع بفرمایید، اما دریغ!رجوع به اصل ۳۰ قانون اساسی و فهم تکلیف دولت برای ایجاد آموزش و پرورش رایگان برای تمام طبقات جامعه، اولین جرقه‌ای را که در ارتباط با رشد مدارس پولی و خصوصی سازی در ذهن ایجاد می‌کند، مقوله بی عدالتی آموزشی است. موضوعی که بار‌ها و بار‌ها رهبری عزیز درباره آن تذکر داده اند و خانواده‌ها نیز از این امر نگران!

لیست مدارس نجومی آلوده به اسامی بزرگان عرصه سیاسی است/ منتظر شفاف سازی و اقدام شما هستیم
حال صحت چنین لیست نجومی، نشان از الیگارشی سرمایه بر نظام تربیت رسمی جمهوری اسلامی می‌باشد، به علاوه اینکه این لیست آلوده به اسامی بزرگان عرصه سیاسی است و از آن دردناک‌تر سکوت حضرتعالی است که معلوم نیست متضمن منافع خاصی است یا از غفلت مدیریتی ناشی شده است!آنچه مطرح می‌شود این است که آیا این لیست و اسامی اشخاص مطرح شده، سندیت دارد؟ در صورت واقعیت داشتن چنین بنگاه‌های اقتصادی، چرا شاهد برخوردی جدی در این زمینه نبوده ایم؟ این مدارس، چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ آیا فعالیت آموزشی مدنظر می‌باشد یاکادرسازی سیاسی! در کنار تأسیس بنگاه اقتصادی؟ چرا در برابر تخلفات مالی آشکار این مدارس اعتراضی وجود ندارد؟

جالب این است که بسیاری از این مدارس با خدمات ویژه، گاه پا را فراتر گذاشته و خود را مورد تایید نظامات آموزشی در کشور‌های اروپایی و غربی معرفی می‌کنند!

لذا بدین منظور لازم است ضمن شفاف سازی پیرامون این وضعیت زننده در نظام آموزشی کشور، نسبت به آن‌ها اعلام و اقدام لازم را بفرمایید و بدیهی است مشروعیت حضور حضرتعالی و بقیه مسئولین محترم نظام، به پاسداشت از حریم قانون اساسی است. همچنین به پیوست لیست منتشر شده خدمت شما ارسال می‌گردد.

با آرزوی توفیقات روزافزون و تقدیم احترام
شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *