اجرا نشدن مصوبات مجلس برای هزینه‌های جاری مدارس

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری رسانه معلم، حاجی سلطانی مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران در جلسه پاسخگویی مدیران و روسای سازمان‌ها به مصوبات ابلاغی فرمانداری تهران با بیان اینکه در سطح منطقه 17 آسیب‌شناسی در حوزه آموزش و پرورش صورت گرفت، گفت: طی بررسی‌ها در دو حوزه برنامه‌ریزی شد که کمبود فضای آموزشی و بافت فرسوده از مهمترین مسائلی است که مردم این منطقه را تهدید می‌کند.

وی افزود: منطقه 17 تهران با وجود  اینکه شهدای بسیاری تقدیم انقلاب کرده است ولی مشکلاتش به کندی در حال رفع شدن است. در این منطقه 100 مدرسه وجود دارد که در 75 ساختمان جای گرفته‌اند و این مورد نشان دهنده کمبود فضای آموزشی برای ایجاد نوبت دوم است. منطقه 17 علاوه بر تراکم جمعیتی و کوچک بودن منازل مسکونی‌ و ساختمان‌های واحدهای آموزشی در بافت فرسوده قرار دارد.

حاجی سلطانی افزود: در منطقه 17 که هر سه خانه به 10خانه تبدیل یافته است، سبب افزایش جمعیت و کمبود فضای آموزشی شده است؛‌همچنین پایین بودن ارزش ملک در این منطقه نسبت به سایر مناطق از دیگر دلایلی است که مهاجرت بیشتری را به منطقه سوق می دهد. در مدت اخیر دانش‌آموزانی نیز از مناطق شمالی تهران به این مناطق مهاجرت کردند.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران بیان کرد: در منطقه ما هر ساله هزار دانش‌آموز افزایش پیدا می‌کند. مدارس حاشیه‌ای این منطقه تراکم بیشتری دارد و به همین دلیل ما مدارس مهم را به حاشیه بردیم و سبب آن شد که تراکم جمعیت دانش‌آموزی در کل منطقه تا حدی تعادل یابد. ما جلسات متعددی با مجمع خیرین شهر تهران برگزار کردیم و خوشبختانه برخی مدارس که فرسوده بود را با کمک این عزیزان تعمیر و بازسازی کردیم. همچنین خیرین به ما گفته‌اند بزودی دو مدرسه در این منطقه خواهند ساخت.

وی گفت: اهدای زمین توسط شهرداری تهران در ضلع جنوبی شرقی منطقه برای احداث مدرسه یکی از موارد مهمی است که ارادت شهردار منطقه نسبت به وضعیت آموزش و پرورش را نشان می‌دهد.

حاجی سلطانی خاطرنشان کرد: تراکم دانش‌آموزی کل کشور توسط سامانه‌ای مشخص می‌شود و هر مدرسه موظف است در هر منطقه تعداد مشخصی دانش‌آموز در هر کلاس جای دهد. حداقل نرمی که درحال حاضر کلاس‌ها در مدارس برگزار می‌شود حدود 33 تا 34 نفر است و در غیر این صورت تشکیل کلاس‌ها با مشکل مواجه خواهد شد. در حال حاضر 44 مدرسه این منطقه دونوبته هستند و سال به سال به این تعداد افزوده می‌شود.

مدیر آموزش و پرورش منطقه 17 تهران افزود: مدتی پیش یکی از صاحبان ملک مدرسه‌ای در این منطقه حکم تخلیه دریافت کرد و به سختی حاضر به فروش ساختمان مدرسه شد. همچنین مصوبه‌های مجلس در خصوص کمک به مدارس به دلیل مشکلات حق انشعاب، هزینه‌های جاری، هزینه‌های برق ، گاز و … انجام نشد.

همچنین رئیس بنیاد شهید منطقه در خصوص جابجایی ساختمان اصلی این بنیاد و مشکلاتی که در این ارتباط برای خانواده شهدا ایجاد شده است، گفت این افراد در ابتدای جنگ تحمیلی در این مناطق حضور داشتند ولی به دلایلی از منطقه خارج شده‌اند که دلیل اصلی جابجایی ساختمان بنیاد شهید است.

وی ادامه داد: ادغام مناطق مختلف به صوررت متمرکز انجام شده است و ساماندهی این مناطق بر اساس تعداد شهیدی که در هرمنطقه وجود دارد، صوررت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *